AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
804

E30 - Skakigt avgasrör

Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Jo det ligger till så här att varje gång jag startar bilen så hör jag någon form av "smäll". Jag är en 20 årig tjej med rätt bra koll på bilar men inte på såna här grejer eftersom min pappa var bilmekaniker. I vanliga fall hade jag frågat honom men han gick bort för en månad sen...

Nu till problemet jag "kollade" idag vad som lät och såg att avgasröret. Alltså det längst ut som man kan se bakifrån slår mot den bakre stötfångaren (om den heter så?). Min fråga nu är vad man kan göra? Har den flyttat sig på något vis eller något? Min pappa nämnde något om bensintanken och det för någon månad sedan, men han sa inte att det var något direkt fel. På besiktningen den 27/5 sa de heller inget om det. Jag fick blankt papper.

Är det smart att köra runt med bilen? Kan det bli en allvarlig skada av skakandet?
Bl
89
Bl0mgren
318is turbo -90
320i touring -96
det är två band som håller i ljuddämparen som brukar rosta upp. även gummiupphängningen kan ju vara utav.

kryp under och ta en titt! :)
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Vad bör jag göra? Det är nog rost skulle jag kunna tänka mig. Ska jag dra åt skruvarna eller något?
Bl
89
Bl0mgren
318is turbo -90
320i touring -96
är banden runt ljuddämparen av bör de ersättas med nya, samma med gummiringarna.
At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
Så där ser dom då ut Nr 5,8,9 Länk
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Avgasröret hade gått av! Sen den där runda grejen (ljuddämparen?) är snart genomrostad. Mekanikern svetsade ihop avgasröret och troligen ska jag sälja bilen, jag behöver något nyare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.