|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Christofer, din annons ser väldigt bra ut, och jag måste medge att jag va lite sugen när jag letade min nya bil. Dock är skatten inte o leka med på 330d. Jag har nyligen sålt min R32 privat och det tog ungefär 1 månad. Nu är vi inne i en "död" säsong, så det gäller att hålla ut. Ha lite is i magen. |
|
|
Javisst är det dött under semestertider, men det är ju förmodligen tveksamt att jag får ut marginellt mer än 220´ ändå... Skatten är som du säger inte att leka med, tyvärr inte förbrukningen heller. Det sjuka är att importerade 330xd (efter 1 jan 2008) har, om än marginellt, lägre skatt (!). Kommer i vilket fall som helst ge annonseringen ett tag till... MVH Christofer |
|
|
239' är ganska saftigt pris även om bilen ser riktigt trevlig ut. Varför inte prova med 220' och fast pris? Mvh Marin |
|
|
Varför skulle jag göra det när det är vad jag får i inbyte? Eller menar du 220´ utan 19"? MVH Christofer |
|
|
Precis! Jag tror att priset på 239' avskräcker många, de vill inte ens försöka pruta. |
|
| Man ska inte heller köpa det billigaste på blocket heller, men som redan nämnts så tycker jag att utrustning är jäkligt viktigt. Jag betalar hellre mer för en bil som gått 11000 mil och är välutrustad än att betala mindre för en bil som gått 8000 mil och är grundpris-utrustad. | |
|
Nu är ju inte min bil överdrivet välutrustad från fabrik. Den har ju dock utrustning som sportstolar, helläder och xenon som många har som krav. Dessvärre har många även M-sport och navigator etc. som krav. Men man tycker ju iofs att de "extragrejer" jag monterat borde locka några. Skicket är absolut inte sämre än att bilden mycket väl kunde gått hälften... MVH Christofer |
|
Roffa1 |
Tror det är kontanta medel som saknas, om du erbjuder div, olika avbetalningsalternativ så kommer nog intressenterna per omgående;-) Tag kontakt med din lokala bilhandlare för att höra om du får sälja bilen i bilhallen mot en viss provision, då öppnar sig möjligheten för både inbyte samt avbetalning. |
|
Jo, handlaren nämde att de kunde sälja bilen åt mig, men tror knappast det kommer generera mer än marginellt mer pengar. Det finns ju ett antal likvärdiga objekt utannonserade på firmor, de verkar inte heller lättsålda. MVH Christofer |
|
|
Händer det nåt? ------- //Lövet |
|
|
Du har en jättefin bil men som köpare skulle jag nog föredra en mer "original" svensksåld bil med god historik (vilket din bil verkar ha). Frågan är om de eftermonterade delarna verkligen har förhöjt värdet på bilen? Lycka till! |
|
|
Det händer ingenting. Tror inte heller extradelarna höjer värdet något större. Det var en trevlig/vettig Stockholmare som ringde. Han var isf intresserad av bilen utan 19". Nämde att jag blivit bjuden 210´ i inbyte utan 19". Han kommenterade att "var det såpass", sen hörde jag inte av honom mer. Som sagt, tvivlar på att någon skulle betala 210´utan 19" och övriga tillbehör. Sen om det skulle nu skulle vara aktuellt att sälja privat istället för att byta in de så får ju en ev. spekulant vara beredd att betala 217´-218´ utan 19". MVH Christofer |
|
|
Om du fått 210' utan 19" så kanske det är läge att börja fundera i de banorna. 19" kan du alltid sälja separat efteråt. Till mig kanske. Körde sönder en av mina 18" idag mot en trottoarkant *förbannad*. ------- //Lövet |
|
|
Det är riktigt surt att göra sådana tabbar, lätt gjort. Själv parkerar jag i möjligaste mån 2-3 dm från kanterna. Har en spekulant som frågat om att få köpa fälgarna långt innan jag funderade på att sälja bilen, får ge honom chansen först... MVH Christofer |
|
|
Idag sålde jag Linea Corse-fälgarna för 12´ till ovannämd. Har uppdaterat annonsen och sänkt priset till 225´. Länk Ger det ett par veckor till annars lämnar jag bilen i inbyte... MVH Christofer |
|
| Missuppfattar jag annonsen nu eller är det så att sommardäck saknas till bilen när 19tummarna är sålda? | |
|
GE: Jag tolkar det också som att det enbart ingår vinterdäck. Hur ställer sig bilhandlaren till att det enbart ingår vinterdäck? De åker ju på att stå för sommardäck eftersom att det saknas. |
|
|
Det stämmer, friktionsdäck ingår, handlaren vet om det. Däcken är fullt lagliga (och dugliga) att köra på även nu. Det saknas oftast vinterdäck till bilar som säljs på firmor, det prutar man ofta till sig. Nu ingår det istället "vinterdäck" och det är väl egentligen ingen nackdel när hösten/vintern närmar sig... MVH Christofer |
|
| Om jag förstått det hela rätt har du ett inbytespris på 320tkr men fortsätter annonsera bilen för 325tkr i hopp om att få vad? | |
| sry menar förstås 220tkr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.