|
|
|
|---|---|
|
När jag startar bilen och läger i växel så vägrar bilen röra på sig. Jag känner att det tar stop vid högra framhjulet när jag ger gas. Vet inte vad det är för fel bilen har aldig krånglat tidigare :S Det är en 318i 2000 | |
|
Glömde skriva att det är (e46) Tack på förhand |
|
|
När det blir tvärnit så där, brukar det vara p-bromsbeläggen bak som släppt i limningen och ställt till det, men det är ju bak. Har den stått efter en tvätt kanske så att beläggen har passningsrost kanske. Gå på litte offensivt och tvinga iväg bilen en bit. Står hjulet helt stilla o glider, så lägg en träkloss mot fälgcentrumet och slå ett par riktiga smällar med en slägga. OBS! Detta om du inte har en xi, fyrhjulsdrift för då kan det nog vara något annat krångel med drivlinan. |
|
Roffa1 |
Försök och backa istället. |
|
Jag löste nyss problemet en mekaniker kom förbi och och gasa frammåt och sedan bakåt så till sist släppte det helt. Tack för hjälpen ialafall :) |
|
|
Jag löste nyss problemet en mekaniker kom förbi och och gasa frammåt och sedan bakåt så till sist släppte det helt. Tack för hjälpen ialafall :) |
|
|
|
| va va de som va felet då ? handbroms som låst sig eller ? | |
|
Ja handbromsen hade låst sig efter att jag hade tvättat bilen och sedan lagt den i garaget över dagen. |
|
|
Ah.. Använd inte handbromsen efter tvätt, gammalt problem på de flesta bilar. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.