|
|
|
|---|---|
|
Tja allt folk :) Ja köpte en bmw 325 -92 för ett tag sedan å jag kan ingenting om motorer eller el men är villig och lära mig och nu har jag frågor på hur jag kan fixa elller kolla up domma felen. 1. När jag ger fulgas så e hon väldigt seg till ca 3500 varv å då känns det som att det är en turbo som slår på jag har byt luftmassemätare och byt en slang som va spruken. 2.Jag har köpt en ny ac/fläkt styrenhet men denna passar ej och den ska passa men den ser helt olik ut från orginalet har tyvärr inga bilder :( men det är bara en kontakt som inte passa :S 3.Får imma på rutan när fläkten är igång och detta är bara på förarsidan? 4. går det att byta ut sidokjolen? hur? 5. Vad skall jag ha för sport avgasystem? Mycke mycke tacksam för all hjälp Janne | |
| glömde skriva lite mer i detalj om 1 att den går oroligt på tomgången ibland gasar up å håller på och döö. men ibland funkar allt som de ska går ass bra på fulgas och går jävligt fint på tomgång. | |
| dedära med imma på rutan brukar vara fukt på golvet. brukar få så på vintern då jag bara har tygmattor. ett par nätter i garaget med mattorna på tork brukar hjälpa.. // karlborg | |
| tycker att min motor beter sig likadant, trodde det skulle vara så:P | |
|
Okej ska testa detta ;) tacka Nej för ibland går bilen som den ska men ibland så beter den så så här konstigt :s |
|
|
Med min 325´a händer det inte heller speciellt mycket under 3500varv :) Men har nån ett bra tips för att få till det så skriv! Kommer att vara vaksam om denna tråd! :) E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
jag hittade ett fel på min de va en slang från de böjda röret efter luftmasseätaren som går in under insuget tror jag de ska gå två slangar där ifrån men den ena var spruken så bytte den å de funkade ett tag men sen nu efter några dagar så blev de lika dant fast lite betre så ja ska kolla all slangar nu för de låter typ som att han får tjuvluft någon stans när man vrider av bilen. men titta alla slangar och kolla luftmassemätaren. E de inte någon som vet hur jag får igång ac/klimat styrenheten. Kan man klippa den gammla som inte passar å koppla på en som passar? de e lite tråkigt med endast värme i bilen nu när de e fin väder. janne |
|
|
När du säger sportavgassystem, menar du då från katten och bakåt eller ett helt? Om det är catback kan du kolla på "Ferrita" eller simons om du vill ha lite billigare. Simons hittar du på meca och mekonomen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.