|
|
|
|---|---|
|
Hej kära bmw-medmänniskor. En bmw ägare här som snart har slitit loss allt sitt hår på huvudet i ren frustration. Min 325 års -2002:a ger felindikering via check-control att höger lampa bak är trasig! Har läst runt här men inte hittat något som kan hjälpa mig. Det mystiska är att felindikeringen slocknar när jag bromsar, för att sedan tändas igen när jag släpper pedalen. Jag har: * Bytt alla lampor till nya hö-bak på en gång. * Kollat efter kabelbrott * Kikat så att alla lampor lyser som de skall inkl diod-bromsljuset i bakrutan + skyltbelysning. * Kollat kontakt-stift till lamphållarna. * Kopplat loss batteriet * Bytt lampor mellan hö-vä sida Är ju så irriterande när alla lampor lyser som de skall, men att ändå får en blinkade felindikering i tid och otid. Går det inte att koppla bort check-control:en på något sätt? Tack på förhand! /Magnus | |
| Länk | |
|
Kan tillägga att i min bil, till en början uppenbarade sig problemet med "trasig lampa indikering i check-controlen" som du beskriver, indikeringen lyste ett tag för att sedan släckas, t.ex. när jag bromsade. När jag i början fick tipset att kolla stiften/kontakten till lamphållaren syntes ingen misstänkt bränt stift eller så. Det blev det inte förrän efter ca 1-1,5 år och indikeringen i check-controlen konstant indikerade trasig lampa. Jag har läst att controlen är väldigt känslig, så har du halvtaskig kontakt kanske den reagerar och säger att lampan är trasig lite då och då. Testa att förbättra jorden som finns beskrivet i länken och se om det blir bättre. |
|
|
Det fixade sig faktiskt före jag läste svaren i tråden. Det visade sig helt riktigt vara stiften i kontakten som går in i själva lamphållaren. Ingen av stiften såg dåliga ut, men jag bröt lite i varje stift med en tunn skruvmejsel så det skulle bli bättre kontakt och vips var problemet ur världen. Tack för svaren. /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.