|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Trevligt att hälsa men kan ibland kan det kännas lite konslat. Jag har tidigare kört mc (läs HD) och hälsa på andra som sitter i en burk med mörkt visir?? Har nästan samma i mitt jobb, vinka till kollegor, ja på morgonen när man ses men inte flera gångar samma dag- Trevligare att byta några ord på parkeringen eller på macken. Jag försöker hälsa när man möter en annan Z-bil. Utlänningarna bättre på det |
|
|
Hej "trampbilen" Jag vinkar också glatt , ibland får man svar. Var med din körnig i Österlen förra året ,den var bra. Är det några fler Z tor som kommer till Jönköping på Lördag 21/8 då kan vi vinka vätter runt ? |
|
|
Trampbilen! Är det ok om jag vinkar fast jag inte har vare sig z3 eller z4 utan bara min gamla z1? Det kommer jag alla fall fortsätta med. Mvh gustaf |
|
| Jag kör både Z och MC. Kan bara säga att vinkandet bland MC-folket avtagit högst betydligt de senaste åren, varför vet jag inte. Möter man en stenhård knutte med skägg, läderväst och amerikansk MC så får man definitivt ingen vinkning tillbaka ;-) | |
|
Det är väl generellt så att de som åker MC (custom) vinkar inte, medan de som kör MC (resten) vinkar oftast... =) I låg fart på mindre vägar upplever jag döremot att nästan alla MC-förare vinkar. Sen finns det ju vissa som är vink-desperata, vinkar även om man möts på trefilig motorväg och man knappt ser varandra. __________ Mvh Grelle |
|
| Vem f-n vågar släppa styret ens med en hand om man sitter på en vibrerande amerikansk relik som gör blicken suddig och troligen med en vinkel på framgaffeln som gör att framhjulet färdas flera meter framför en... ;) | |
| +att varje kolvslag (ungefär var tredje minut) känns som att få en spade i nacken :) | |
|
Ja, ni har en poäng där. Sen är det ju mycket äldre män, läs gubbar, som kör dem och de kanske inte ser att det är en annan MC de möter... __________ Mvh Grelle |
|
|
Kör både Mc (Kawa Mean Streak) och Z3 och tycker det är uppiggande med en vinkning från likasinnade som njuter av åkturen och sitt fordon. Pigg såväl som skarpögd "gubbe" Vulcan |
|
|
Vulcan, trevligt att du vinkar till oss andra motorcyklister. Naturligtvis finns det flera customåkare som vinkar men de är utan tvekan den kategori som oftast inte hejar tillbaka. Sen ska jag väl inte klaga på äldre motorentusiaster, i nuläget ser jag ingen anledningen att jag själv skulle sluta åka p.g.a. ålder om inte kroppen säger ifrån. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tycker det är trevligt när folk hälsar tillbaks när man möts - vi har ju iallafall ett gemensamt intresse vare sig det är bilar eller motorcyklar - Har en teori ang.motorcykelhälsningarna - har själv kört motorcykel sedan tidigt 70-tal och kör fortfarande (=gammal gubbe) Då ibörjan på 70-talet var vi så få som åkte motorcykel så man kände i stort sett varenda knutte i hela mellansverige så man hälsade naturligtvis - i slutet på 70-talet började motorcyklarna bli fler och intergralhjälmarna bli vanliga - då såg man ju inte vem man mötte - så då hälsade man för det kanske var någon man kände, sen har det bara fortsatt. Dom här custom / HD åkarna som inte hälsar är oftast gubbar som inte åkt hoj tidigare utan skaffat motorcykel ganska sent i livet. När det gäller Z:an tror jag att det ungefär hälften som hälsar tillbaks och det är ju trevligt - nere i Europa hälsar nog ca 90 procent tillbaka och det är ju ännu trevligare Hälsningar Ballder |
|
| Får försöka bättra på det hela och börja vinka lite mer nu i år så fort jag träffar på en Z:a. Gjorde det förresten idag när jag såg en härligt svart Z3 coupe köra från av kungsleden ner mot södra torget, men fick inget gehör i firmabilen... Förståligt med tanke på kombi, saab och 9-3:a :) | |
|
Ajdå, det kan varit så att jag körde coupén då... :) Får skylla på saab då, som du själv skrev :) För jag antar att du menar Borås nu, kan det vara så att du kör en Estorilblå M? /andreas. |
|
| Haha, jo det är klart. Färgen är artic grey silver. | |
|
Jag hälsade alltid på andra Z:or när jag hade min. Hör liksom till.. :) Skön gemenskap. Saknar den gemenskapen lite, blir svårt att hinna vinka på varje 5 serie som man möter nu :)))) //Kristoffer |
|
| Då skall jag hålla utkik efter en gråsilver Z3M Roadster i stan :) | |
| Klart att man hälsar. Tycker dock att det var vanligare förr. Körde Z3 runt 98-02 och då tyckte jag att i princip alla hälsade. Ta upp denna trevliga tradition igen! | |
|
såg ett par importskyltar i helgen, tror bestämt jag fått Z4(Coupe) sällskap i Linköping? |
|
|
Vi vinkade på dej i Kivik. Sterling grå Z4 Drängen |
|
trampbilen |
Hej, nu i Skåne är det ganska blåsigt men solen skiner och det är 6 grader plus så det är snart dax för att börja vinka igen :-) /Jonas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.