|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
trampbilen |
Varför har vissa så svårt för att vinka när vi Z3 och Z4 möts på vägarna i sommar, speciellt när vi kör nedcabbat då det är lätt att vifta med hela handen ! Så uppmana alla att ta efter motocyklisternas lojalitet med vinkandet. Det är en fin gest om att vi har något gemensamt som vi värderar högt när vi kommer körandes mot varandra. Så jag uppmanar Er alla att vinka med handen eller kepsen när vi träffas där ute i sommar ! |
|
Ja, svenskar ska väl sköta sitt o inte öda energi på att hälsa på okända. Kan ju gud förbjude riskera att få nya vänner... Nej, som Pontus Enhörning sa: In å se på Bingolotto på VHS om det är kallt på nationaldagen...;) |
|
| Vinkar alltid! | |
|
Jag brukar sträcka upp en hand, kanske inte jättehögt men märkbart och kör jag med taket på så blinkar jag en gång med helljusen vid möte osv. Det värsta som kan hända är att folk inte hälsar tillbaka och det kan jag leva med :) Mvh/Rolle |
|
|
Det är klart man vinkar, det hör liksom till. /Dalle |
|
|
Klart man vinkar när man möter en z3:a, dom är ju så jala läckra!! Klabbarparn |
|
|
Vinkandet verkar vara internationellt. Jag blev omkörd av en holländsk Z3 på E6:an för en tid sen och han vinkade klart och tydligt! /Dennis |
|
|
Omkörd ?????????? /Dalle |
|
|
:) Håller med övriga, klart man hälsar. Ta det lugnt i det fina vädret..... :) Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Klart att man gör, är väl artig.((( aske ps på lördag blir det en sväng till Sandvik ( norra öland) de varnar för +30!! ds |
|
|
Jag vinkar till allt som rör sig! Särskilt då Z3, Z4, Z8, cabbar, veteranbilar, amerikanare och liknande tingestar. Och, jag vinkar alltid tillbaka till vem den än månde vara... BMW - Freude mit Schwung |
|
|
Det blev en tur till bl.a kivik i stället för Öland.De är trevligt när vi hälsar på något sätt. En grå,en silver z4 cab, och en mörk z4 coupe, vinkade så glatt när vi möttes.(( aske ps känner ni igen er ge en kommentar ds |
|
|
Har vinkat friskt i Borås och GBG området, dock mest fått förvånade eller nollställda uttryck tillbaks, endast en snubbe har vinkat tillbaka... Är det ingen här nere som tittar på mötande trafik samtidigt som ni kör :) /a. |
|
|
Scheller: Borås är lite speciellt :) Där är det bara jag och Gegga på forumet som hälsar. Sen är det en tös i en röd Z3 -97 som jag har lyckat locka fram en vink ifrån men annars är boråsarna svårflörtade :) Mvh/Rolle |
|
|
känner de sig inte stolta? eller så sitter de för lågt, och tittar genom ratten!!!! Alla jag mött har hälsat, vad det än har varit i sverige. BR aske |
|
|
Kan inflika att även Malmöborna är svårflörtade. Jag har synkat vinkningar två gånger (båda var z3:or). Annars är det dåligt med hälsandet. Körde om en svart z4 (likadan som min) i helgen och sträckt glatt upp hela handen men inte en vink tillbaka (det var en vårdad omkörning). Jag skulle gissa på att tillbakavinkningsfrekvensen är ca 3 på 20 och det tycker jag är dåligt :-( /WGG |
|
|
Trampbilen: Jag tror minsann att det var vi som sågs i Sjöbo i tisdags! Riwa |
|
lampan2 |
Jag har lagt ner att hälsa, det är för sällan man får respons. |
| Klart man vinkar men i bland går det så fort att man inte hinner... | |
trampbilen |
Riwa: ja, va kul synd vi inte kunde stanna och ta en fika. /Jonas |
|
Blev vinkad till mellan Öregrund och Gävle i Tisdags afton, men hann inte vinka tillbaka var för uppe i körandet och dialogen med passageraren. Annars en väldigt fin och trevlig "tradition" tycker jag absolut :) Enkelt i norrland dessutom - man möter inte så många bilar överhuvudtaget, i synnerhet få Z :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.