|
|
|
|---|---|
|
Hej har precis inhandlat än bmw 530i e60 06.. När jag köpte den hos bilfirman så stod det att det var 900 km kvar till service angående microfilter men efter att ha kört 400 km så står det att det har överskridit servicetiden med hela -18000km då bytet skulle skett. Hur kan detta komma sig och vad är felet ? Samma sak är det även med, Står i service boken o service pappren att bilen är servad och nytt oljefilter och olja är bytat på 117000 km men nu när jag har kört upp till 11900 står det attt det bara är 2500 km kvar till olje bytet fast att det stod annorlunda innan ? och det kan ju vara omöjligt att den bara ska rulla 5000km med nybytt och sörvad olja och filter när intervallerna är på 30000 km ? någon som haft samma problem och vet hur jag får reda på det och om jag nu behöver byta eller om jag ska ringa o fråga osv ? Tack på förhand!!!! jz | |
|
Kan någon vara lite hjälpsam för på dem bilfirmorna jag har varit bor i en liten stad var det ingen som visste något o finns ingen bmw återförsäljare här ? skulle uppskatta ett svar av någon tack på förhand =) Bimmer |
|
|
Dom olika service intervallerna ändras beroende på ditt körsätt men dock så borde dom inte ändras hur mycket som helst. Fredrik N |
|
|
Kan det vara för att bilen har stått stilla länge innan man började köra den så att den har tickat ner på dem olika servicerna fast man inte kört något ? Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.