|
|
|
|---|---|
| vilket är bäst till en bmw 525 tds-93, att chippa styrboxen lr att sätta i en kcr box | |
| Angående chip vilket utav dessa är bränsle chipet? 2 287 358 412 (dx) 2 287 358 413 (sx) | |
| I stället för KCR så köp några enkla komponenter på elfa för mindre än 100kr och bygg själv! Nackdelen är ju att pumpen får gå lite hårdare men det gäller ju även för KCR boxen... | |
|
Eller så köper du min, byggd av en kille som byggt och sålt ett tiotal välfungerande boxar. Med den här kan du ställa diesel mängden innan laddtryck och underladdtryck, om du vill. Det gör att du kan se kcr trimmade dieslar långt bort i bakspegeln. |
|
|
Antar att den boxen då lurar både massmätare el. map sensor (under laddtryck) och bränsletryckssensor (innan laddtryck)? Om den där boxen som föregående talar om är billig så är det ju inte värt att bygga själv. Att betala tusenlappar för en KCR eller lkanande är isf för man är för lat för att koppla ihop några enkla komponenter själv :) |
|
|
@flashg: Vilka komponenter innehåller en KCR-box för common-rail och hur fungerar boxen, du som vet? |
|
|
Den gör som en kcr. Den lurar värme sensorn i pumpen. Och det sitter en tryckvakt i, så du grenar slangen till mappsensorn från insuget och kopplar på boxen. En kcr går bara att ställa på lite, den här boxen kan du ställa på hur mycket du vill. Det som begränsar är när du dränker motorn. Men sen när du har laddtryck och får mer luft kan du ställa på ännu mer! Jag kör inte diesel längre så min box är till salu. |
|
|
marwin_of_sweden: vet du om den killen fortfarande gör såna boxar? Vore rätt fränt att ha en sån ist för en kcr. |
|
|
Japp det tror jag att han gör. Jag kunde ställa på min tds så att den laddade 2,3bar. Då gick den riktigt bra:) |
|
|
de va som f.n, höll motorn med sånt ladd? :) men känner du han som bygger såna? du skulle inte kunna fixa en sån box åt mig tror du? :) |
|
|
Japp, den mådde säkert inte bra av det men jag åkte 2400 mil med dom inställningarna:) Nja jag känner honom inte riktigt. Du kan kontakta honom via Facebook. Elias Ketuly heter han. |
|
|
ja de sliter nog rätt gårt skulle jag tro:) Okej, ska prova å kontakta honom. |
|
|
men du säljer inte din då om du har kvar den? :) |
|
|
Ville ju igentligen ha kvar den ifall jag skulle få för mig o köpa en diesel igen. Men jag gav 1000kr för den o skulle jag få 500 för den så kan jag väl sälja den. Vart bor du? |
|
|
ja är det inga fel på den å den funkar felfritt så kan du få 500 för de. Jag bor i värmland, 1.5 mil norr om torsby. |
|
di 11 Bmw 525Tds Touring -95
Bmw 520i 24v -91 Mazda 626 -89 Mb w124 300d -89 Mb 190 2,3 -87 Volvo 740 Tic 260hk -86 Volvo 740 Gle -88 Ford Transit -81 |
Lite efter alla andra här nu men, nån som vet av en till lilla jag haha? |
| De står lite längre upp hur du får tag på killen som bygger boxarna:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.