|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt att "bli med BMW" igen, och har fått tag i en riktigt billig 530ia -93, men den tickar rätt mycket och verkar slö går lite ojämt på tomgången, (har stått i 3 år) kan det vara oljan som är kass, samt dålig bensin? det startade mycket lätt dock. någon packning som brukar bli dålig, typ insug och så? om någon har några tips som vore jag mycket tacksam. den har rullat 18500 btw.. | |
|
Jag skulle kolla över alla vakuumslangar till en början, bakom insuget sitter en till bränsletrycksregulatorn. Den va sprucken på min och det är inte bra alls. De flesta M60 har lr kommer få problem med orolig/skakig tomgång och har nästan jämt med tjuvluft att göra. Ofta genom insugsmembranet och ventilkåpspackningarna. Men även div slangar. Har bilen stått 3 år är givetvis oljan skit, och du har säkert fått kondens i tanken.Ang ticket så tror jag på att göra några täta oljebyten för att luckra upp koks och slagg ev göra en engineflush. |
|
|
ta ut o kolla dina stift. känn speciellt på de efter glapp när de sitter i hålen. gör inget förhastat.. ingen engineflush ännu. lika stor chans som att det skulle ta bort tickandet, lika stor är risken att du bara gör det värre. (obs vid okända oljebytesintervall tänk till en gång till) hade jag varit du hade jag inte vågat köra utan nya stift o olja i vilket fall som helst. byt! |
|
| men om motoroljan är dålig, så funkar inte hydraullyftarna så bra va? eller är det inte den oljan som sköter det? för det är väl sånna på denna motor med? | |
|
Klart att du skall byta alla vätskor!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.