|
|
|
|---|---|
|
Har fått fram felkod 2444 vid pedaltest på cyl.bank nr 2 och jag hittar inte den felkoden i nån lista,nån som vet vad det kan vara? har även fått 1222 på cyl. bank nr.1 vilket förmodligen beror på tjuvluft(läckande insugspackningar?) då bilen tänder check engine lampan och går orent när man kallstartar. Frågan är bara vad den andra felkoden är?? 850i -92 | |
|
2444 betyder att inget är fel på den banken. 1444 på 1:an. Alltid 1 i början på bank 1 och 2 på den andra. 1222 kan vara ganska mycket, men om du vet att packningarna läcker så vet du ju vart du ska börja. Mvh DuNegro |
|
| Tack! så alla felkoder börjar på 2 på cyl.bank 2?jag vet inte det,startgas har inte gett nåt,blir till att felsöka när det gäller 1222 | |
|
Jag har skrivit det innan när det gäller felsökning med startgas men upprepning är ju inlärningens moder :) Min M73 reagerar väldigt dåligt på startgas och inte ens när jag körde gasen rakt in i vevhusventilationen fick jag något märkbart svar. Tips är nog att kolla så motorn svarar på gasen genom att köra med direktinsprutning innan du felsöker med den. /AGW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.