|
|
|
|---|---|
| Motorlampan började precis lysa gult i bilen. När jag gasar upp bilen så kommer det något konstigt ljud från högersidan av motorn (luftburksidan). Är som att nå slår till när jag släpper på gasen nästan lite metalliskt ljud. Sitter i lule nu med bilen och hade velat ha hem den till boden är 4mil drygt törs man köra? | |
| Kan de ha något att göra med lmm eller något annat i insuget. Låter allmänt mer motorljud när man kör också. Och tappat effekt har den också gjort. :/ | |
| Kan det vara turbon som rasat? Den sitter väl där under insuget? | |
| Turbo i en 120i? Turbon sitter förövrigt på på avgassidan (passagerarsidan). | |
| Nä tubon tror jag inte att de är :P Men vart ute ok kollat lite verkar vara som att det kommer från oljepumpen om det är en sån som sitter där eller den dära fyrkantiga saken som sitter på insugningsröret. Skorrar väldigt mycket när man släpper gasen från 3000varv. Är som att nå slår ifrån men inte som det ska. Läste i boken att gul motorlampa var nersatta avgasvärden iaf. | |
| Oj nej självklart finns det ingen turbo på bensinaren. Missade den lilla detaljen:p | |
| Hart inne den och kollat av felkoderna, visade på att kamaxelgivaren var trasig. Men dom skulle forska i vart fan de hemska ljudet kommer ifrån. Om de har något samband med givaren. | |
| Håller på att bli galen. Bilen startar inte längre enligt dom i verkstan. Även fast dom nu har bytt kamaxelgivaren. Men då har det kommit upp ny felkod vevaxelgivaren. Vad kan allt detta bero på någon som haft likande? Börjar ju nästan bli lite orolig över om man kommer bli att ruinerad. | |
|
Haft min bil inne ett antal ggr under våren. Verkstaden har bytt Vanosventil,kamaxelgivare,tändspole och nu senast kväveoxidgivare...inte helt nöjd med detta, inger inget större förtroende för varumärket. Inte haft bmw innan, men man har ju hört mycket om vilka fina motorer dom har.. Hade en Seat med VAG:s 2.0 turbomotor innan, inte ett fel på 3år,fantastisk motor. Hoppas du inte råkar ut för samma problem som mig. |
|
| jaha okej, ja säkert nå sånt rackel jag har nu också. Tändspolarna bytte jag för 1500mil sen. Men har du haft nå skumt ljud kring insuget när du släppt på gasen? Rasslar ungefär. Men man börjar bli väldigt sugen på att göra mig av med bilen och köpa någon japanare. | |
|
Hur gick det med bilen? Har liknande problem.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.