|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 525 touring e34 som det satt en orginal stereo i som ingen har varit och pillat i, men jag ville ha en riktig bättre stereo tänkte jag, men när jag byte stereo så får jag inget ljud i högtalarna? har även en 530 e34:a som det sitter en annan stereo i och jag har kopplat exakt som i den men får inte ett ljud i högtalarna. Så nu undrar jag om det finns nån där ute som kan ljud och sånt i bmw och vet vad jag gör för fel? | |
|
Vad satt från början? Det kanske var HiFi-paketet med extra förstärkare/fler högtalare/CD-växlare osv. Då antar jag att blir merjobb eftersom du knappast kan koppla in en komplett stereo med slutsteg direkt i befintlig kabelhärva. Det kommer säkert experter på området snart, men försök iaf ta reda på vilken variant du har. |
|
|
Vet iaf att det sitter det stora ljudpaketet i och cd-växlare, så antar att man måste pilla extra då? men de måste ju gå att byta stereo till en annan? annars är de ju lite konstigt. |
|
|
Klart att det går, men du har ju extra förstärkare utplacerade i bilen som högtalarna är kopplade till, möjligen extra delningsfilter och annat som gör att du måste jobba lite extra för att få till det. |
|
|
usch de låter inte kul, men vet du hur man fixar de? |
|
|
Du har säkert missat att koppla remoten, minns inte vilken kabel det va men originalsteget kräver remotesignal. Kom förvisso på nu att då ska diskanterna låta ändå.. så gjorde det i min 540 iaf. Cd-växlaren lär du knappast få att fungera med en eftermarknadsstereo men förstärkaren ska inte va några problem. Kolla remoten. |
|
|
har å hört att man måste koppla in remoten, men det är ju de vilken kabel? det kommer inte ett knysst ur högtalarna på min :/ |
|
|
jag fann remoten, så nu fick jag ljud i bilen, men alla högtalarna spelar inte, är det nått mer man måste göra? |
|
| På min bil verkar de som att diskanterna går direkt på stereon, och att resten inkl "mellanregistret" på instrumentpanelen går på steget. Vilka är de som inte funkar för dig? | |
| högtalarna som funkar är högtalarna vid fötterna, diskanterna på dörrarna och ena diskanten i taket där bak, resten funkar inte. alltså dom som siter på instrumentbrädan och ena diskanten i taket + dom två vanliga högtalarna som sitter där funkar inte. | |
| Mkt märkligt.. ljudet funkade alltså innan? | |
| nej där bak i taket funkade det inte innan, men på instrumentbrädan vet jag inte om de funka. Vad kan det bero på då tro isf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.