AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.255

byta stereo i 525 e34 men får inget ljud

Hej

Jag har en 525 touring e34 som det satt en orginal stereo i som ingen har varit och pillat i, men jag ville ha en riktig bättre stereo tänkte jag, men när jag byte stereo så får jag inget ljud i högtalarna? har även en 530 e34:a som det sitter en annan stereo i och jag har kopplat exakt som i den men får inte ett ljud i högtalarna.

Så nu undrar jag om det finns nån där ute som kan ljud och sånt i bmw och vet vad jag gör för fel?

Vad satt från början? Det kanske var HiFi-paketet med extra förstärkare/fler högtalare/CD-växlare osv. Då antar jag att blir merjobb eftersom du knappast kan koppla in en komplett stereo med slutsteg direkt i befintlig kabelhärva.

Det kommer säkert experter på området snart, men försök iaf ta reda på vilken variant du har.
Vet iaf att det sitter det stora ljudpaketet i och cd-växlare, så antar att man måste pilla extra då? men de måste ju gå att byta stereo till en annan? annars är de ju lite konstigt.

Klart att det går, men du har ju extra förstärkare utplacerade i bilen som högtalarna är kopplade till, möjligen extra delningsfilter och annat som gör att du måste jobba lite extra för att få till det.

usch de låter inte kul, men vet du hur man fixar de?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Du har säkert missat att koppla remoten, minns inte vilken kabel det va men originalsteget kräver remotesignal.

Kom förvisso på nu att då ska diskanterna låta ändå.. så gjorde det i min 540 iaf.

Cd-växlaren lär du knappast få att fungera med en eftermarknadsstereo men förstärkaren ska inte va några problem. Kolla remoten.
har å hört att man måste koppla in remoten, men det är ju de vilken kabel?

det kommer inte ett knysst ur högtalarna på min :/

jag fann remoten, så nu fick jag ljud i bilen, men alla högtalarna spelar inte, är det nått mer man måste göra?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

På min bil verkar de som att diskanterna går direkt på stereon, och att resten inkl "mellanregistret" på instrumentpanelen går på steget. Vilka är de som inte funkar för dig?
högtalarna som funkar är högtalarna vid fötterna, diskanterna på dörrarna och ena diskanten i taket där bak, resten funkar inte. alltså dom som siter på instrumentbrädan och ena diskanten i taket + dom två vanliga högtalarna som sitter där funkar inte.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Mkt märkligt.. ljudet funkade alltså innan?
nej där bak i taket funkade det inte innan, men på instrumentbrädan vet jag inte om de funka. Vad kan det bero på då tro isf?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.