|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver akuta tips om min bil. För ca. 1 vecka sedan fick den ett ofrivilligt sportigt, lite metalliskt ljud från avgasssytemet. Nu idag på väg hem från stuga blev allt succesivt sämre. Den går bra på tomgång, men har ingen ork alls. Den har inte gått varm enligt mäteren, men det läckte från kylaren såg jag. Den läcker inte nu så det kanske var någon nödventil!? Jag har bytt kamgivare för ett år sedan, vattenpump för 3 år sedan, och nu i helgen vevaxelsensor samt bensinfilter. Kan det vara något med det? Den läcker inte bensin alls. Den fick trots allt sämre drag samt det metalliska lätet redan för en vecka sedan. Slump? Alla delar jag bytt är BMW original. Det finns inga tecken på vatten i oljan. Den går som sagt jämt och inga missljud på tomgång. Startar direkt, men vägrar varva mer än 2000rpm. Kan katalysatorn ha rasat? Känslan är som om något är igentäppt. Johan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gissningsvis katten som är täppt som du är inne på låter mest logiskt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok, byta till ny kat, eller? Kylaren, skulle det kunna vara pga att jag kört hem från stugan, ca: 5 mil, och belastat för hårt så den spruckit? jag ser nu när jag startar bilen att det droppar lite från under expansionskärlet, inte någonting när bilen är avstängd. Bara att byta den också? Suck.. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.