|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Är ägare av min första bmw och behöver byta upp mig. Tänkte gå från en e36 sedan till en e46 kombi. Har fått smått så behöver större. Vad råder ni en helt grön bilsugen köpare? Har kollat in allt från 320i (170hk) till 330i och har kollat in nybilsguiden och att tänka på här på forumet. Vad jag mest funderar över är service och om de stora servicearna är dyra. Sen också vad ni rekommenderar. Jag är ute efter en touring som helst har 4wd. Inte för klen, 318i går bort och även den klenare 320i. 330xia hade ju varit drömmen men då går priserna upp också. Hellre betalar jag lite mer än blir tvungen att serva upp pengarna i efterhand men gränsen går runt 80 tusen också så då går ju 330 bort känns det som. Jag har tagit med två billiga bilar som kan vara eventuella fynd men som kanske också är rena skräpet, därför jag vill kolla med er. Har även den här som jag tycker är fin och är lite som en måttstock för mig. Länk (Gillar fälgarna) Två lite billigare och snikigare bilar... Länk Länk Ja så vad säger ni, stort som smått är välkommet som kommentar. | |
| Det är touring som gäller också, glömde helt bort att säga det. | |
|
Jag hade nog tittat närmare på330:n ! Gått minst och känns som ett bra val. Möjligheten att pruta lite finns väl också!! Men det är ju alltid svårt att säga så här efter bara ett par bilder! Jag menar dom andra ser ju oxå bra ut men lite mycket mil enligt mig!! Klabbarparn |
|
|
Håller nog med ang. att välja 330:n av de du räknar upp här. Handlar ju mycket om hur bilen känns, är servad osv. Det avgörs väl bäst på plats, men ser du verkar ha en nätt lite bit till bilarna i fråga.. :) Är du intresserad av 330:n så ring Jens eller Goran på Autogruppen o hör. När jag köpte min 325:a där så var de hjälpsamma. Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Tack för svaren. De bilar som jag länkat är bara några i mängden. De är absolut inte de enda. Jag tänkte mest på vad man ska kolla på och tänka på och hur motorerna känns. Själv har jag aldrig kört någon annan BMW än den jag själv har som är en diesel. Vi åker inte så mycket att en diesel betalar sig så det är bensin som gäller och då är jag lite intresserad av skillnader mellan 320 325 och 330. Jag tänkte om man kan få lite subjektiva åsikter av er som har kört lite mer bensinare av olika alternativ. Sen vad mer man bör tänka på. Men jag kanske ska ta å ringa å kolla med Jens eller Goran om de har några konkreta åsikter och tipps vad man ska tänka på. Sånt som kan kosta om man inte tänker sig för. Själv tycker jag 55 tusen för en -02a 325xi låter för bra för att vara sant. Därför jag undrar på just den. Dyr service, snikutrustad, dolda fel sånt som man tänker på. Men det kanske är som ni säger, man måste dit å känna på bilen innan man vet vad man köper. |
|
|
Hej Runt 80 000 får du lätt en 330Touring med typ 15000 mil på mätaren, svensksåld och välutrustad. Åtminstone här i Skåne finns det en hel del till det priset...och nej..dom är inte rishögar som en del säkert kommer påstå..:) Köpte själv min för snart ett år sen för mindre pengar Frasse |
|
|
Hej Min 320i -03 var min första BMW. Efter lite tillvänjing var jag så nöjd att nästa bil också fick bli en BMW. En positiv överraskning har faktiskt varit servicekostnaden. Det går 2500 mil mellan service och den har legat på 2300 till 3500 beroende på omfattning. Oftast närmare 2 faktiskt. Eftersom det aldrig är fel på den har den varit väldigt billig att äga. Innan hade jag en Saab 9-3 -98 och dels var service dyrare och dels var det alltid en massa fel och tätare intervaller så den kostade betydligt mer, visserliggen hade den ca 20000 mil också men ändå. 320 är fin, går bra, men det känns tydligt att den klarar mer effekt än de 170 hk 320:n har. Den har också lite låg utväxling så kör man bara en massa motorväg kanske 325 är bättre med sin 6:e växel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.