|
|
|
|---|---|
|
kör en importerad 330 ci så fort jag lägger i 2 när jag kör så låser sig bilen jag vet att dom ha det på importbilar men det är jobbigt kan man inte koppla bort det? tack på förhand | |
| Rätt så säker på att det är fartberoende och inte har något att göra med 2:ans växel. och på din bil måste man ställa om det med hjälp av en dator och inget man kan göra själv. Om jag inte minns helt fel. | |
|
okej tack för svaren |
|
|
Så var det på min Mercedes SLK, jag kopplade bort den genom att vrida nyckeln i läge 2 i tändningslåset och hålla låsknappen i bilen intryck 4 sekunder, Då kopplade funktionen bort. falsterbo// Funktionen används mycket i USA pga rånrisk, men egentligen finns en risk med funktionen och det är om det skulle ske en olycka och dörrarna är låsta. |
|
|
ok jag kan ju testa om det fungerar på bmw |
|
|
Hej.. Har för mig att dörrarna låses upp samtidigt som rutorna åker ner vid en krock. |
|
| Jag tror att du måste be Bmw att programmera bort det där. På min X5a så är den funktionen kopplat till minnet i nyckeln, dvs en inställning av många som är unika för nyckeln. På nyare modeller kan du stänga av funktion via tex Idriven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.