|
|
|
|---|---|
|
Lämnat in bilen och betalt 4500:- för solfilmsmontering och blev inte direkt nöjd. Det finns ett antal grupper av ca 10-20 små vita prickar + några större prickar på rutorna (bakrutan + de bakre sidorutorna). Har påpekat detta för företaget och vi kom överens om att vänta ett par veckor och se om de försvinner men blev samtidigt upplyst om att "det kan aldrig bli helt prickfritt". Är det så? Får man acceptera lite vita prickar? Eller ska man kräva helt prickfritt? | |
Roffa1 |
Jag skulle aldrig betala för ett undermåligt slutresultat med prickar (luftbubblor) Gör om jobbet eller kräv minst 50% rabatt på fusket. |
| Nej, jag känner likadant men tänkte bara höra om andra har liknande erfarenheter. Åker på semester en vecka nu och får förhandla när jag kommer hem. | |
Roffa1 |
De firmor som är seriösa lämnar 1 års garanti på solfilmen samt fem års garanti på utfört arbete. Jag har sett proffsiga solfilmsmonteringar utförda utan minsta lilla prick. Har du betalat dyra 4.500:- så har du all rätt i världen att förvänta dig ett fullgott utfört arbete. Tror att du bör klaga på resultatet snarast möjligt, åk även till en annan firma som sysslar med samma sorts arbeten och hör efter vad de tycker om resultatet. En klar fördel om du kan få ett skriftligt utlåtande. |
|
Har snackat med firman efter att ha visat upp bilen hos samma bilvårdskedja i en annan stad och fått en bedömning där. Han gör om hela jobbet + fixar mig en hyrbil i två dagar (bor några mil bort). Vi ska ta det efter semestern. Tycker det var ett bra bemötande, bara att hoppas på ett bättre resultat denna gång:) |
|
Roffa1 |
Det låter som ett bra bemötande, hoppas verkligen resultatet blir bättre nästa gång. Risken finns väl att han tröttnar när han tvingas skrapa bort det tidigare fusket från rutorna, detta arbete lär nog ta ett visst antal timmar i anspråk. Hoppas bara att han ej repar ned din bils rutor allt för mkt med rakblad eller färgskrapa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.