|
|
|
|---|---|
|
Hej, Håller på att montera större diff på min e30 och har läst att det skall gå att justera den på något vis. Gäller det alla e30? Vad är det för slags konstruktion? Måste man plocka ned avgas, plåtar och kardan eller skall det gå att göra på plats? Tacksam för svar! | |
|
tja de äna jag vet som går att göra kardan lägra är att byta hardy skivan har för mig att det finns två omlika stolekat på dom men annars går det ju inte att justera på något stätt. vad är det för bakaxel du har monterat? /Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
Ok, blir till att korta den då. Har inte gjort allt klart än men det är bara mellanaxeln kvar nu som är för lång. Är en lamelldiff 188 från en e28, fick köpa nytt m3-lock och svarva om medbringarna till drivaxlarna å så bli det att korta mellanaxeln sen ska den passa. Trodde den skulle va bolt on så de blev lite mer än man trodde :D |
|
|
Bakre delen av kardan är justerbar där den går in i den främre. Det sitter en stor mutter med en gummihylsa bakom, den fungerar som en klämring, den ska dras åt helst när hjulen vilar på marken. Rörtång funkar bra till muttern. |
|
| Isåkare: Tackar! Gillar dina inlägg, dom har besparat mig på en del arbete tidigare och detta hjälper mycket! Bör inte vara tvungen att plocka hela avgassystemet då :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.