AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
666

tungt släp

ho
432
hombre
750iA 1991
Hoppsan drog ett vidrigt tungt släp 100 mil sedan tomt släp 75 mil. 12 kubikm släp. Lådan gick i nödläge. Sedan ville den inte komma ur det. Är på verkstaden nu. Enligt dator enbart fel på en givare i lådan.
Sannolikt flög även 2:a lambasonden. bytte på 2:a cylinderraden i januari. Började dra 3-5 liter och sota massiva mängder. Hoppas denna gång på ett "billigt" verkstadsbesök. Altså ska när jag återfår bilen åka ytterligare 100 mil med ganska tungt släp. Tacksam råd från vana släpdragare.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Vad jag har hört ska BMW:s automatlådor hålla för allt utan att dra släp. Man skall nog helt enkelt ge f-n i att dra något tungt med en gammal BMW med automat.
Paap Reeder
Hej!
På min M535 sitter en ZF4HP22 som gått 20 000 mil. När jag för några år sedan var på Barkarby och rundade koner under en dag (BMW CS- möte) ville lådan inte växla ordentligt dagen efter. Den fick vad den tålde resonerade jag. Jag bytte olja. Allt blev perfekt. Tror att det kan vara skit som lossnat i Din låda. Byta olja.
MVH /// Paap Reeder
ho
432
hombre
750iA 1991
Självklart ska oljan bytas. Tror altså följande skett:
Överansträngd låda (dålig kyldesign ?).
Olja kokar--->trasig kontakt som ger fel värde till turbinen. Låda stannar kvar i säkerhetsläge.
Lådan slirar altså INTE. Får förhoppningsvis åter bile från verkstaden imorgon.
Att använda annan bil till at dra släpet är uteslutet.
HAde hoppas på svar från någon som drog husvagn.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.