|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu var det dags igen... Tipsa gärna om någon av er har varit här. Länk Seriösa? Tisdag nästa vecka ska jag kliva in där o kolla tänkte jag. Men det lutar åt annat märke denna gång, 525:an behöver lite sällskap från söder om alperna :) Mvh, /Z | |
|
Ser ut att vara en OK firma. Inga utlänningar med vimplar i alla fall Ligger en bilvårdsfirma i samma lokal dessutom Länk |
|
|
FD-Ormen: En Alfa 159? Gissar på deras starkaste diesel: Länk Mvh |
|
|
Japp, det lutar på en Alfa denna gång. Bmw (E91) står faktiskt som 3:e alt. Firade midsommar med en lite besviken E90 ägare vars nästan nya bil (diesel) står mer på verkstad än på gatan. Börjar bli lite skeptisk mot bmw på senare år, och hoppas såklart att Alfa håller hyffsad kvalité. Det verkar så enligt allt läsbart från nätet. MEN, framförallt, jag vill prova! Många snackar o drömmer men ingen vågar köpa. Fördomar tror jag. Jobbar mycket i Danmark, där är Alfa en toppenbil tycker de jag har pratat med. Vi får se, PROVA ALLT MINST EN GÅNG :) |
|
|
Alfa har ju knappast kvalitet som ett renomé från tidigare Är det något dom är berömda för så är det motorljud Kvalitet är väl deras absolut sämsta sida historiskt Känns lite konstigt om dom skulle ändrat sig så mycket att dom passerat BMW (som är kända för kvalitet) på så kort tid Det skulle aldrig jag våga satsa på i alla fall |
|
|
En kompis till mig i Belgien har en Fiat Croma Kombi med samma 2.4-motor till salu Betydligt billigare med massor av utrustning Kan nog fixa en bra deal på den bilen om du är sugen på något sådant FIAT CROMA COLLEZIONE 2.4 MULTIJET Länk |
|
|
Ja, Fiat har mycket bättre kvalitet! ;) Mvh |
|
|
Nä, Fiat kan vara. Jag är främst ute efter designen på 159:an. Tycker att den är ljusår snyggare än E91 Touring. Jag tycker det. E91 ser för jävlig ut, fulast bak tycker jag. Men vi får se, är det skit så är det skit. Men jag har sett det mesta på Youtube och läst alla beg. guider, inga större klagomål på kvalitén. t.o.m före detta Lexusägare köpte 159:a och är överraskade. Säkert inte bättre än BMW, såklart! BMW är värden bästa bil :))) Provar man inte så vet man inte. Som sagt, bäst att behålla en BMW på gården. /Z |
|
| 159:an är riktigt prisvärd och snygg som f-n. Go for it dude! | |
|
Hallå där:) Nu var man hemma igen. Tyvärr blev det ingen Alfa denna gång, tiden var för kort och de jag provade / kollade på var inte 100%. Det jobbiga är att Zullass. stänger kl.14:00 (tors. 16:00) och därför är det svårt att fara omkring och hinna med flera bilar/dag. Men jäklar vilken grymm bil 159:an är!!! Går hur fint som helst och tyst. Utseendet slår allt! En tuffare kombi för de pengarna får man leta efter. Så definitivt ska jag köpa en till finbil nästa gång, och eftersom jag hittade nu en perfekt brukis, kan jag köpa en bensinare istället med riktig Alfamotor! Som sagt, jag förstår nu entusiasmen kring det märket. ------------------------------------------------------------------------------------ Men, jag kan inleda med en VIKTIG nyhet när det gäller import!!! (Gäller Tyskland) Fr.o.m. 1/7-2010 ska man, efter köp, FÖRST till bank i DE och betala "Steuerbetrag", nån slaggs skatt. Annrs har man problem hos Zullassung. Bilhandlaren hjälpte migmed detta, så jag vet inte exakt vad som hände, skiten bara löste sig... Jag kan också nämna att auto-expo.de är skit, riktig skit. Bilarna är skitiga och ostädade, otrevlig personal mm. Firman köper upp massa skräp som inga aukt. firmor kan garantera längre. Men, jag hade ett riktigt dilema: Mitt i allt letande så sprang jag på en RUSKIGT fin A4 1,9TDi. Jag ångrar lite nu att jag inte köpte den, det som fick mig att tveka var att det var e 2005:a (5år gammal) med 7900mil och kamrem ej bytt. Fick dock ned priset till 13800€. Fälgarna är lite kantstötta annars är den bilen otroligt fin. LÄNKARMARNA GLÄNSER!!! Riktigt pedantskött. Lite ljusare blå i verkligheten än på bild. Så vill ni ha en fin A4, åk o köp :) Länk ------------------------------------------------------------------------------------ Nu till vad jag köpte: En 118d, 2007, 3400mil. F.d. Leasingbil av dataföretag i en liten håla sydväst om Frankfurt a.m., nära Franska gränsen. Jag tror inte bilen gick mycket på motorväg alls. Ganska enkel utr. men i ruskigt fint skick. Inte EN enda P-bula och bara nåt litet stenskott i fronten! En minirepa på 3cm på en dörr, men jäkligt ytlig. Det är allt. Det är egentligen sambon som ska ha en bil att harva med 6 mil om dan, så jag tror att den blir perfekt för det. Här är en färsk bild: Länk ---------------------------------------------------------------------------------- Annars var det en rolig resa, det står både skrot o guld hos en del handlare kring Frankfurt, sett bl.a. fina 116, 118 bensinare med läder mm. för 12-14k€. Det är svårt att välja ibland. Men Alfadrömmen finns kvar! Mvh, /Z |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.