|
|
|
|---|---|
|
Felbeskrivning: När bilen stått parkerad med växeln i och man trampar ner kopplingen och sedan lägger ur växeln kan det klonka till. Gaspådrag 1-2-3-4-5 dunkar det till under bilen. Gasar man till snabbt och släpper gasen känner man ett glapp i drivlinan. Åtgärder: Har bytta alla 4a bustningar som håller bakvagnen till powerflex bak. DOCK har jag inte bytt den som håller diffen. Jag har läst om att det kan vara glapp i diffen, växellådan samt drivaxel. Vad tror ni??? Alla hjälp kan vara bra att höra en gång för mkt. | |
|
Antar att det finns stödlager och hardyskiva på E46:s kardan, kolla upp/byt dem. Iofs yttrade sig mitt problem som tilltagande vibrationer enbart vid gas i framförallt 1.an, 2:an och 3:an i ca. 20-40km/h - det enda som hjälpte till slut var byte av kardan: Länk |
|
| Jag hade ett kraftigt duns när jag tryckte in kopplingen. Kändes som glapp i drivlinan. Jag bytte bakre diffbussningen som var helt slut, och då försvann dunsljudet. | |
|
Jag känner ingen detta problem som du hade fredrikN, skulle du, eller någon annan, kunna visa på relaoem den bakre diffbussningen? Mvh |
|
|
Har liknande problem( 318 -00) den "diffbussning" han skriver om är förmodligen den som sitter något till vänster direkt bakom bakaxelklumpen. den har realoem nr:33176751808 kallas där "gummilager bak". Ja skall försöka få tag i nån som byta den åt mig, den är i varje fall väldigt mjuk så jag hoppas den löser mitt dova klonkljud. Hoppas nån annan har nån erfarenhet av detta !? Thomas |
|
| Tror snarare det är främre bärarms bussningar som BMW brukar äta. Klonkar somsagt vid koppling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.