|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en 3-ekrad M-ratt till min 528i -83 Har hört lite olika uppgifter om från vilka modeller och årsmodeller ratten måste komma. Har en ratt på g som suttit i en E30 -86, passar den i min? www.malte-racing.com | |
|
Hej. m535 85-87 har 3-ekrad M-ratt. Ring bmw och fråga om e30 ratten passar. |
|
|
Jo hej. Jag köpte en M-ratt från en 87:as M535:a till min 528i-85:a=passade inte rakt av,behövs nog lite mod på plasten för att det ska gå..kollade inte mer på det då. Ratten försvann senare i samband med förrådsrensning :( Mvh Janne. |
|
| M535iA -87 (och kanske den manuella också?) finns även med AirBag och då skiljer det lite på rattstängerna. | |
|
Ok, tack för svaren. Undrar dock ännu en gång om någon vet huruvida en ratt som passar på en E30 från -86 passar på en E28 från -83? www.malte-racing.com |
|
Paap Reeder |
Hej! Det som skiljer är rattlåskransen. På min M 535:a sept -85 (årsm -86) sitter kransen inuti. Tror att det skall vara en 2:a instämplad för att passa min. Kommer hem på fredag varvid jag kan checka upp siffran. Tror att på Din E 30 erfordras en 1:a. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.