|
|
|
|---|---|
|
Har kollat mycket på forumet men inte hittat nått som passar in på mig så ja lägger in en ny. Som sagt bilen gungar fram vid acc upp till ca 2000varv sen känns det mycket mindre eller till och med försvinner. den gick även gungit på tomgång en morgon då jag startade den.å luktade det även bensin. Men vid acc så gungar den oavsett om den är varm eller kall. Sen så startade den inte lika fort som vanligt när man vred på nyckeln en annan gång, med andra ord misstände? Vad kan detta bero på? Samt kan misständningen ha nått att göra med motorgunget? Tacksam för vettiga svar! | |
| Kolla om insugsgummit är sprucket, de gjorde att min gamla compact gungade fram under axx. Det va sprucket på undersidan.. | |
|
Har ocksåp fått höra om att kolla insuget, ingen bild på vart man ska kika osv? Vore tacksam=) Mvh Valle |
|
| den sitter en gummibälg med en liten vilkel på efter LMM den kan de va små sprickor i ! | |
|
Nu har gungandet upphör, vi har kollat insuget och den verkar inte tjuva nån luft. Men istället har den bara ibland gjort ett starkt hack mitt i accerlationen och ibland i stillastående har tomgången tvärt sjunkit ner och sen tillbaka till normal. har även hänt nu 3-4 gånger att bilen dött när man accerlerar men startar direkt igen när man vrider om nyckeln. Vad kan det vara?? När jag bytte tändstift såg jag att "gummihylsorna" som går mellan spole och tändstift hade spruckit lite och längst ut mot tändstiftet hade det lossnat nån liten bit. Kan detta ha nånting med det att göra? Nånsom har svar? Tack på förhand. |
|
|
Borde väl vara nån som haft samma problem eller har nån aning vad det kan bero på? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.