|
|
|
|---|---|
|
Har fått tag i en gammal 525tds -92. Kablaget klippt, men löddes dit från en reservdelsbil. Satt en kablagehärva på originalkontakten som passade i min radio. Radion letar upp en kanal men inget ljud kommer så jag letar vidare... Hittar två (en svart och en vit) 12poliga kontakter till vä i skuffen under panelen och fattar att en förstärkare med delningsfilter skulle ha suttit där. Nu har jag fattat att jag inte bara kan paralellkoppla de olika elementen till kablarna som kommer från stereon. Hur ska man igentligen göra nu, jag är inte ute efter superljud och kan förståss bara välja att koppla in mellanregistret. Men sitter nu kablar och och element på plats tycker jag att det borde gå att koppla in detta på ett vettigt sätt och få vettigt ljud. Men hur? Sen har jag hittat på nätet att det borde finnas en 26polig kontakt där nånstans, men den har jag inte hittat. Köpa en beggad original förstärkare och bara koppla in och sen funkar det? Men då har jag hört nåt om att nivåerna inte blir rätt. (förstärkaren går på lågnivåsignaler och nya stereon ar bara högnivåutgångar, eller att maxvolym för originalstereo är va 10v medans eftermarknads är på ca mav 4V, fler alternativ?) Eller köpa några delningsfilter och koppla in dem? Bra budgetförslag uppskattas? mvh /Stefan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.