|
|
|
|---|---|
|
Frågan är alltså vad jag behöver ta med från Alpina B3 3.0 till min 325 när jag byter motor. Behöver jag ha med kabelpiskan eller kan jag använda den som redan sitter i 325:an? För övrigt så bygger Alpina B3 3.0 på just M50B25(motorn som nu sitter i dvs), bara att den är uppborrad, högre komp osv. Sitter det något AWS-system på Alpina B3 3.0? Kan tänka mig att det gör det till 3.2:orna, men är osäker på ifall det gör det på 3.0:orna. Samma area för koppling? Dvs, jag behöver inte skaffa en koppling/svänghjul anpassad för M3:ans 240mm när jag nu har en för 325:ans 228mm? Låter ju jävligt suspekt att detta skulle vara annorlunda, då grundmotorn är just en M50B25. Men bra att fråga. Kommer nämligen över en Alpina B3 3.0 till ett bra pris, som är mkt fin motormässigt men rätt dålig i karossen/kardan, och tänkt slakta den(ja det är lite hädelse men sånt får man ta =P) och slänga i motorn i min 325:a. Har av de flesta fått berättat för mig att det basically är som lego, bara att stoppa i. Men det fick jag höra om när jag skulle ha i M3-lådan till 325:an också, vilket verkligen icke var fallet om man tänker på allt småpill/detaljer som måste åtgärdas. Är det något annat som skiljer som jag missat att fråga om? Alpinan har stora färddatorn, min har "mellan"färddatorn, vet inte ifall det kan spela in? Databoxarna; skiljer i anslutning och/eller stift/hål? Ja ett eftermarknadssprut vore ju alltid väldigt fint men det är ekonomiskt oförsvarbart just nu, iochmed att plånboken aldrig slutar blöda. Sitter Bosch databox i min samt i Alpinan, vet att det finns något annat märke/modell som inte funkar, kommer dock ej på vad det heter just nu. Ställer frågan till de riktigt BMW-kunniga, gudarna bland män osv. Jag har tonvis med teorier, så behöver inga fler. Postar samma tråd på Autopower, skulle postat den på PPF också men det verkar inte fungera för mig att skapa användare där, så om någon vill ställa upp på att ställa frågan där så PM:a mig gärna. Hoppas tråden ramlade i rätt forumsdel, annars får moderator gärna flytta, tack på förhand. "När innovation möter passion" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.