|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett problem med min bmw 525i, en e34..... Det är så att efter att ha ägt bilen en vecka så började en dag larmet att tjuta när jag låste upp bildörren. Efter det så har larmet gått igång varje gång jag låser upp bilen, och enda sättet att stoppa larmet är att ta bort batteriet, det går varken att stänga av genom att låsa eller låsa upp.... Om jag sätter på batteriet med låsta dörrar (dvs jag sitter i bilen) och sedan låser upp så larmar det, samma sak när jag sätter på batteriet med bilen upplåst.... förslag på vad felet kan vara eller vad som kan ha hänt? spåna på, allt kan vara hjälpsamt.... tacksam för hjälp :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hej.Jag fick frågan av din far idag på jobbet :) men hann inte fundera så mycket på det då. en fundering om du sitter i bilen, med låsta dörrar och lägger på batterikabeln. Kan du då starta bilen ?? så länge dörrarna är låsta ? och larmet inte gått. Om bilen startar kan du då låsa upp utan att larmet går ??. Är larmet eftermonterat ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tyvärr så har jag redan testat det, är jag vrider om nyckeln så blir det ett snabbt tjut varpå allting dör (startspärr troligtvis?) bilen är efter det död fram tills man har kopplat ur batteriet igen..... | |
| larmet är original glömde jag skriva :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok larmet går även när du vrider runt nyckeln i tändningslåset och försöker starta trots att det inte gått innan. Gissningsvis så går min första tanke till bottenkontakten i tändningslåset. Tyvärr vet jag inte hur larmet är konstruerat och funktionen på en E34 med originallarm 92 var det nog inte så vanligt med originalmonterade larm och startspärr blev inte standard på alla BMW förrän 93 om jag inte minns fel så i en enklare konstruktion. Kan ju även vara ett relä som hängt sig i kretsen till larmet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.