AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Går inge bra

Ka
71
Karlborg
328i -96
Harn en bmw 328 -96 som går dåligt!

Det började för cirka en månad sen då den börja skutta lite när man tryckte plattan i mattan på låga varv. tänkte inte så mycket mer på de tills den började gå riktigt illa för nån vecka sen och då dråg jag iväg och köpte nya stift, luftfilter och bränslefilter. efter jag bytt allt de så gick den som ett skållat troll i 2 dagar och nu är de skit igen.. den går bra när den är kall men så fort den kommer upp på arb temp så blir den slö som attans och går dåligt, rycker dock inte lika mycke nu efter byta av alla grejjer. har gjort komptest också och de visade bra komp på alla burkar! Har en tid imorgon då dom ska felsöka men tänkte om det är nått jag har missat eller om ni har nå mer tips om va de kan vara som ja kan utesluta lite snabbt.

Tack på förhand // karlborg
Ka
71
Karlborg
328i -96
Glömde skriva att jag har kollat läckor kring insug provat med en fungerande llm och att tomgången är som den ska dvs håller sig stabilt strax under 1000 rpm // karlborg
Ka
71
Karlborg
328i -96
Kan de vara bränslepumpen som är dålig ? om en sån blir kass kan den bli slö så den inte orkar mata på fullt flöde ? om den är kass så borde inte bilen gå bra när den inte är uppe i arb temp eller ?

// karlborg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.