AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
435

snackade me bmw idag igen om skadan på min bil...

325Ci
Efter inbrottsfösöket så pajades låset på bilen... sedan när en kompis åkte i bilen samma dag som det hände så kunde man inte öppna dörren inifrån heller.. Detta måste ha ett samband tycker jag. BMW sa att de skulle "kolla upp saken när de kollade låset".
Tog upp det om självrisken osså på BMW. Försäkringsbolaget hade sagt till mig att de godkänner alla orginallarm. Har bmw orginallarm på min fast inte fjärrstyrt. Killen på BMW sa att låset måste vara fjärrstyrt för att va godkänt. När jag påpekade att bolaget sagt till mig att de godkände alla orginallarm så sa han att det inte stämde. Detta för att om man har larmet i centrallåset o slår in en skruvmejsel i låset så låset larmet osså upp juh.
Men är inte låsen på E36 elektriska?? dvs att man inte ska kunna vrida om med en skruvmejsel??
Att behöva betala 1800:- i självrisk för nått som nån annan gjort o för att man måste ha fjärrstyrt lås tycker jag e förjävligt..

Vad kan jag göra åt detta??
Bilen ska ja lämna in på BMW på fredag morgon....

325Ci
fjärrstyrt larm menade jag... inte lås

325Ci
Snackade med länsförsäkringar precis..
Dom sa att ja skulle ta upp detta med larmet med bmw så skulle dom kolla det o diskutera med försäkringsbolaget om det e godkänt. Varför e de sånt jävla strul me detta.. dom kom för fan inte ens in i bilen juh..

Crusty
förjävligt igentligen att man ska behöva betala för andras jävelskap!
Beklagligt!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
325Ci: Har också råkat ut för att "någon" (kanske en PRYO) på ett försäkringsbolag kläckt ur sig något som visade sig inte alls stämma. Be alltid om svar skriftligt (mail, fax alt brev) för att lätt kunna bevisa vad som sagts.

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.