AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.713

Seafoam, någon som prövat?

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Länk

Lika mysko som spännande, någon som testat detta?

Mvh
Skalman
Länk

Att bilen börjar ryka nåt överdjävligt är inget bevis för att produkten fungerar,
snarare tvärtom.

Jag tror Seafoam gör mer skada än nytta om inte annat för miljön
Is
468
Ismo
735iA -87
TvShop skräp, gör nog mer skada än nytta men jänkarna är inte kända för att vara allmänt smarta.

Riktigt gamla förgasar motorer gilla att få LITE fotogen IBLAND, men idag när bilarna är mer avancerade och bränslet renare så är det onödigt och faktiskt skadligt.

Men ryker det så måste det fungera.... IRONI

Hör bara på hur motorn går orent, hackar, knackar, hostar och just ja, ryker.. vilket är helt perfekt för katalysatorn.
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Läste på bimmerforums om en kille som hade fått just sina kattar förstörda av detta "mirakelmedel"

Mvh

DuNegro
Seafoam= sjöskum, hade jag i mina pipor en gång i världen. Där fungerade det bra men i bilen tveksamt,/ Toomas ,tvivlaren.
Th
593
Theobald
750ial -88
Tror "Seafoam" innehåller diesel och att tillverkaren medvetet vill få till en renorm rökutveckling för att folk ska tro att det blir en megautrensning i motorn!

Att få motorer att ryka vitt kan man själv uppnå enkelt genom att ta bort tändstiften och fylla diesel i varje tändstifthål, sedan sätta i stiften igen och köra motorn.

Jag provade detta på en gammal fyrcylindrig BMW för många år sen där vi misstänkte att en ventil fastnat. Det rök så inni h-e, blev som en dimridå där jag körde! Bilister som kom efter mig fick stanna eftersom dom inte såg vägen! :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.