|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Och galet tråkigt att media ger sin ensidiga version. | |
|
Missuppfattar jag det eller säger polisen gång på gång att han INTE startat mätning på fortåkaren?! Kommer ju bli ganska svårt att visa vilken hastighet han höll isf. Tycker fortfarande det är en väldigt löjlig sak och en direkt usel polis. Håller definitivt med att det fanns möjligheter att släppa förbi ambulansen, när man i lugn och ro åker en solig dag vid en efterkonstruktion. Situationen med en ambulans med blåljus efter kan upplevas stressande varför man kanske inte fattar det mest logiska beslutet. Det förelåg ju knappast fara för någon annans liv iom hans hastighetsöverträdelse och med tanke på situationen borde polisen inte agertat som han gjort. Min uppfattning! |
|
|
Ett gott råd: ta allt som den där polisen säger med en nypa salt. Han och även en kollega till på Karlstad-polisen (de jobbar i par ibland) drar sig INTE för att göra/säga saker som vanligt hyggligt folk inte skulle tro att en polis kan göra... |
|
|
Så där ja, denna Karlstads grisen har en bror som jobbar i Kristianstad och heter Kjellander. Nästan alla jag känner, inklusive mig själv, har haft problem med honom. Det enda, absolut ENDA denna grisen tittar på är din hastighet, allt annat är ovidkommande. Om du så hade ett barn som höll på att förblöda i bilen, eller födande kvinna är totalt oviktigt. En vän blev av med kortet när han körde sitt barn till centralsjukhuset här i Kristianstad en sen fredagskväll, det var ett riktigt akutfall, men visst - Kjellander knows no mercy! I t ex Bosnien så hade han fått poliseskort istället! Jag kan svära att Kjellander blev extatisk när han skrev ut min fortkörningsbot. Två gånger har jag åkt dit - haffad av Kjellander båda gånger. Och riktigt otrevlig är han också. Har blivit stoppad massor med gånger, och de flesta poliser har varit ganska trevliga, eller åtminstone korrekta tjänstemän, men inte denne Kjellander. En sak att bli bötfälld, men en annan att se att grisen är glad för det. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Egentligen så gjorde snuten rätt också. 102 på 70 är ju för fort men med tanke på omständigheterna skulle väl räcka med böter på sin höjd. Tyvärr så polis o snut är inte samma sak... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Tycker nog egentligen att man ska se mellan fingrarna som polis i en sån här situation. Men efter att ha sett hur det ser ut på sträckan är det inte utan att jag blir fundersam. Varje gång jag har fått en ambulans med blåljus på bakom mig så har iallafall min naturliga reaktion varit att komma undan så fort som möjligt. "Jonny" har onekligen haft många möjligheter att flytta sig för ambulansen. Får man sån panik så man inte klarar svänga åt sidan kanske man inte ska ha körkort ens? |
|
| Finns alltid två sidor på ett mynt: Länk Tycker nog att Jonny får ta och lägga bilnycklarna på hyllan några månader. | |
|
Hm, har inte räknat exakt, men det fanns gott om möjligheter att svänga av... om nu Johnny tänkte på det överhuvudtaget. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Jag är delad i frågan, visst fan kunde han svänga undan innan han gjorde men sen får man väl också säga att Polisen är iite enögd här och i detta fallet så försökte ju Johhny hjälpa ambulansen och jag vet inte hur bra bromsar Johnny har på sin bil så jag vet inte hur snabbt han stannar på en p-ficka. Min 335a skulle absolut fixat det men Johnny hade kanske ingen BMW;) Sen kan ju Johnny vara en sådan kille som inte är så lugn i traffiken och då har han inte sinnesnärvaro att leta efter avfarter....De är ju helt olika hur man är som person och hur snabbt man uppfattar saker och hur mycket man jagar upp sig. En annan sjuk sak var ju killen som slog till en annan kille som våldtog en tjej och sedan blev dömd till både böter och fängelse i flera år!!!!!!! Jävla idotsystem, där måste man ju också se till fallet. Åklagaren sa att snubben använt mer våld än nödvändigt men hur fan vet man det då!! Jag tycker en sån kille ska ha heders om visar civilkurage idetta land, de är så många som inte VÅGAR ingripa...och fler lär de väl bli nu... |
|
| Gissningsvis vet man om killen använt övervåld när man läser domen, där brukar stå alla detaljer och hur rätten har resonerat. | |
| Visst står det att killen använt övervåld eftersom han slagit killen TVÅ gånger....jag tycker personligen de är helt irrelevant i detta fall, våldtar du en annan så förtjänar du både en och två smockor samt så tycke jag inte att rätten kan mena att en människa ska kunna veta om de slår för hårt första gången...inte i ett sånt läge iaf. | |
|
Känns ju inte riktigt som polisen har så bra koll på avstånd i början utav filmen. han säger att ambulansen ligger ca 500m bakom jonny. Men 500m är gansak långt på en sån väg som dom åkte på och frågan är om inte ambulansen borde vara skymd på 500m med tanke på hur vägen gick i övrigt. han körde ju typ 3-4km sedan när han visade filmen o då körde han en jäkla stund. SAAB - Skrota Aset Använd BMW |
|
|
Jag har nu läst lite om misshandeln, finns en 73-sidig tråd på flashback med länkar till domen. Han blev dömd till ett års fängelse, inte flera. Det var inte heller frågan om någon våldtäkt. Han var sedan tidigare dömd för misshandel, och han hittade inte sitt offer av en slump. Dom hade en dispyt sedan tidigare och folk ringde och berättade var han var. Han lastade då in domkraften i baksätet och letade upp honom. Så någon hjälte är det inte frågan om, det blev bara vinklat så av aftonhoran. Likadant med farbror fortkörare, aftonhoran vinklar det till en snyfthistoria. Dom brukar göra så, för att sälja lösnummer. Var inte så naiva när ni läser tidningar i allmänhet, och aftonhoran i synnerhet. |
|
| Ett intressant inlägg, men hur har du fått reda på detta??? | |
| Är du seriös? I första meningen nämns det nämligen var han fått sin information. | |
| Ja men flashback, kan man lita på det som sägs där???? | |
| Kan man lita på det som sägs på autopower då... ;-) | |
| Jag hoppas ändå att vi har högre anseende här på Autopower än de knarkare, pedofiler och rasister som sprider lögner på flashback. Finns mycket som stämmer där med, men jag skulle alltid kräva en extern källa innan jag tog det för sanning. | |
| " knarkare, pedofiler och rasister" oj oj, äre bara såna som skriver på flashback menar du? Låter inte bra... | |
|
Jag kanske inte skulle ha nämnt något om flashback... det gav nog lite fel intryck. Infon har jag fått ifrån tingsrättsdomen från 2007. Jag infogar alla länkar så behöver ingen rota upp dom på flashback: Misshandel 2003, Mora Tingsrätt mål B138802_20030204 (pdf) (megaupload) Länk "Hjälte"-misshandeln, Mora Tingsrätt mål B67406_20070615 (pdf) (megaupload) Länk Dito (SvD) Länk Svea Hovrätt dom B5321-07_20081029 (pdf) (SvD) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.