AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.257

Vad har hänt med BMW Sverige?

Da
3
Daimster
330iA Sedan, -06
Hej,

Någon mer än jag som märkt av en kollaps av BMW i Sverige? Går inte få service längre, alla skyller på varandra, bokningssystem fungerar inte, e-mail som man aldrig får svar på, löften som inte hålls, och som sagt, omöjligt att få hjälp med bilen.

Blir orolig att det är slutet på BMW eran vi ser...?
jo
33
jonte530
530iA Touring -06
Ja, just det där med att inte besvara email kändes som något som kanske kunde vara acceptabelt under 19-talet, men jag blir förbannad på sådana företag som i dagsläget inte förstår att det kan vara en bra idé att svara på sina kunders/blivande kunders email-förfrågningar snabbt, vänligt och kompetent.
Således är jag förbannad på bmw sverige :)

Men dom är inte sämst. Bara jävligt dåliga. Plus att dom har Bollmora. Vill man uppleva Sveriges sämsta kundvård rekommenderas Bollmora. Vad fan pysslar bmw sverige med som behåller den filialen och dess personal???

Och sen hör man om sina kompisar som kör små udda-märken som Subaru och hur fantastiskt dom blivit bemötta i sina ärenden med sin biltillverkare. Suck.
Det här drabbar alla företag som växer för snabbt.

Är övertygad om att BMW kommer ifatt, tids nog.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Håller med föregående talare(dd88)..
"Alla" i Sverige kör nu BMW (verkar det som).
Annat var det på åttiotalet när jag kom in i mitt BMW ägande, inga problem med kundbemötande osv.
I min lilla stad så är det väldigt mycket BMW's och det är nu (här iaf) en "dussinbil"..

Visserligen har jag aldrig haft så mycket problem att jag behövt auktoriserad verkstad och personal så att det stör, men det lilla jag behövde dom så besvarades/bemöttes alltid detta på ett korrekt sätt osv..

Jag är som sagt övertygad om att det blir bättre vad det lider, men ok det kanske uppfattas av ett fåtal att inte BMW "bryr sig" just för tillfället, vilket jag som sagt antar beror på att företaget växer en hel del i Sverige idag..

Mvh Janne.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tror snarare nog att BMW kommer att hamna i samma båt som VW gjorde för ngr år sedan då det var kris i bolaget.
Fusk som avslöjades på tv, bedrövlig kundbemötande/service mm
Men nu verkar dem tuffa på rätt bra...

BMW M-POWER
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har haft jätteproblem med att få kontakt med BMW i Mölndal. Vid flera tillfällen kom jag inte fram för att boka service. Telefonisten tog mitt nummer och lovade att någon skulle ringa tillbaka vilket aldrig skedde. Numera servar jag oftast på Wölkes Bil i gbg istället. Aldrig några problem att få service medan man väntar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.