AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.407

Köpa 320d Touring

st
26
stiffler10
325XiA Touring -06
Hej,

Har aldrig ägt en BMW förut men eftersom jag om några månader kommer behöva få plats med en barnvagn är det dags att köpa en kombi. Funderar som rubriken antyder på en 320d touring 09 eller 10. Har sett att det finns ganska många nästan nya, 6 - 12 månader gamla bilar (1000-2000 mil) med liknande och tillika den utrustning jag är ute efter. Dvs Comfort, Dynamic, automat och dragkrok och förvaringspaket.

Nästan alla ligger runt 330k i pris. Min fråga är helt enkelt, hur mycket är det rimligt att kunna pruta på dessa bilar? Nån som nyligen köpt en bil privat av en handlare, alltså inte genom ett företags ramavtalsrabbater? I så fall hur mycket kan man göra på en sån bil?

Mycket tacksam för svar.

hälsningar

Anders
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Har själv letat efter ngt liknande.. 320d eller 325i, gärna med M-paket också.. de flesta verkar som du säger ligga runt 320'-330', men jag tror att man kan få ner de flesta med 10' till 20'
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Ska inte säga att jag vet köpläget på just beg 3-serie, men attraktiva bilar (inte för mycket mil och för snål utrustning) prutas det väldigt lite på i dagsläget. En 530d jag tittade på i samband med att jag hämtade ut min nya såldes för annonserat pris, och min förra Audi som jag lämnade i inbyte gick för 4' under. Jag är därför inte så säker på att det finns några 10'-20' att hämta. Jag skulle snarare gissa på runt 5'.

Har bilen däremot hunnit stå tre-fyra veckor utan att bli såld och man inte har inbyte, då kan man säkert dra av 10'-20' för då är bilen definitivt inte stekhet.
Håller med JT. 5K verkar mer sannolikt idag. 320dT i någorlunda populär kulör säljer sig nästan självt.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
med rätt pris säljer de sig själva, men vissa säljare, framför allt i sthlm, har inte rätt pris.. ;)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag rekommenderar dig att köpa en nyare E60 eller E61.

Jag hade tidigare en E91 - och visst får man in barnvagn osv, men det är skönare att ha mycket plats.

T.ex så är bagaget i min E60 större än i E91an - och då kan man dessutom bara stänga bagageluckan och man slipper se det skräp som samlats där bak.

t.ex denna:
Länk!

/Andreas.
st
26
stiffler10
325XiA Touring -06
Tack för svaren hittills. Känns som att många 320d legat ute upp mot en månad så helt å hållet kan man ju inte påstå att dom säljer sig själva direkt. Nån som vet om det kommer att komma några uppdatering på 2011:orna?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.