|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min första fråga och inlägg här som nybliven medlem och BMW ägare (snart). Har nyligen beställt en 325d Coupé (första BMW, byter nu från Volvo) och har under en tid nu läst massor här på AutoPower. Jag har valt det som kallas HiFi högtalare men har nu läst att många inte verkar nöjda med dessa högtalare. Min fråga är om jag valt fel, ska jag byta upp mej till Harman Kardon högtalarna istället, det är mer än dubbla priset men blir det mer än dubbelt så bra ? (jag tror jag fortfarande hinner ändra tillvalen innan bilen produceras) Till saken hör att jag till vardags bara lyssnar på radio till 99%, musik CD eller musik via USB anslutningen förkommer bara vid längre resor under helger och semester. Tackasm för synpunkter och förslag. Mvh Pelle | |
|
Jag tror inte att du ångrar dig har själv Harman Kardon i bilen är helt nöjd med ljudet. |
|
|
Hmm, Tror du missuppfattade min fråga, jag har valt Hi-Fi men undrade om jag ska försöka ändra min beställning och ta steget upp till HK. |
|
|
Om du lyssnar på radio till 99% är det i mina ögon helt onödigt att uppgradera. Jag tycker ljudet i Hifi-anläggningen är bra. Duger nog åt de flesta. Hifi-nördar kan i vissa fall vara extremt kinkiga... |
|
|
Rent generellt är min uppfattning att Volvo har mycket prisvärda anläggningar, så kommer du från det hållet kan det vara svårt att match detta i en BMW till rimliga pengar. I Volvos bättre audio-system baseras grejorna på DynAudio som är riktigt fina saker. Jag har HiFi paketet i min e61:a och det låter riktigt bra. Hade för ett par år sedan en Volvo S60 med surroundpaketet. BMW:s Hifi paket i e61 är kanske inte riktigt i klass med den anläggningen men inte långt ifrån. Så jag tror också att du kommer bli nöjd med HiFi-paketet. |
|
|
Tack för synpunkterna. Då låter jag lagt kort ligga och börjar inte krångla med något byte. Mvh Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.