|
|
|
|---|---|
mrLinne |
Hej alla BMW älskare. Jag har precis köpt min första. Imorrn får jag trim. Tyckte låga varv vrid var dåligt. Bättre på min gamla V50 2.0d Så imorrn får jag 370Nm ist. vid låga varv. Sen är jag missnöjd med ljudet i min BMW Buiznis Stereo. Speciellt basen fattas. Hittade en gammal 12" låda i källarna med en förstärkare inbygd (inkl. delningsfilter). Så hur kopplar jag in lågnivå och remote kabeln till BMW's stereo ??? Power kabeln blir lätt då batteriet för ju precis under =) haha. Hade ju en gång köpt 8m tjock svindyr kabel =) Tacksam för hjälp med dragning och inkoppling. Finns det omvandlingskabel å köpa, kontaktdon som passar BMW direkt. Eller bästa av allt, om det redan finns RCA utgångar. Svårt å lyfta på mattor å dyl. på en 118d ? Kom igen, HJÄLP ! /Gino... |
|
hej! business stereo har väldigt fattigt ljud. För att lösa lågnivåutgångsproblematiken sök "Lågnivåutgång i Business-stereo"i forumet. Angående kabledragning kan du söka i forumet med diversa sökord så kommer du att bilda dig en uppfattning. Mvh aousio |
|
mrLinne |
Sökning gav NOLL träffar. Så ni får gärna svara här ist. /Gino... |
|
Hej! Det finns många alternativ: 1- Fixa en lågnivåutgång genom att installera tantalkondensatorer och RCA kabler. sök: Lågnivåutgång i Business-stereo (i forumet) 2- Köpa en hög-lågnivå omvandlare. Man använder sig av högtalarkablarna som kommer från stereon och koppla dem till omvandlaren. Sen kopplar man slutsteget till omvandlaren. Slutligen drar man kabler från slutstegets utgångar till högtalarna. 3- Köpa ett slutsteg med högnivåingång. Precis som ovan vid punkt 2 men utan ngn omvandlare (den är inbyggd i slutsteget) Jag har inte ägt ngn 1-serie så jag har inga som helst erfarenheter av kabeldragning. Är något oklart skriv här så ska jag försöka hjälpa så mycket jag kan. Glad midsommar! aousio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.