AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
837

Bygga eget avgassystem till 318iS E30?

Adam318
Nån som vet sådär på rak arm ungefärligen hur mycket rör jag behöver och hur många böjar i vilka vinklar och så?

Skulle vara bra då jag slipper hissa upp bilen och mäta för att sedan ta ner den och fara och handla...

------Sign.------
Brings Me Womens?
Du bör nästan kolla upp det själv iaf.

Men jag använde två stycken 30 graders böjar och ca 1,5m rör bakom katalysatorn.
Men då hade jag flyttat och bytt katalysator.
Använde båda böjarna direkt efter varanvandra(straxframför och under bakaxeln) vridna i både horisontal och vertikal led för att passa in det.
Svårt att förklara och gett enkelt svar.

Totalt sett har jag fyra 30 graders böjar. Två stycken framför katten och två bakom.
Krävdes lite meck;) Men nu är det riktigt rakt och fint fullflödes.
Adam318
Tack för svaret. Får väl kolla upp det innan jag handlar.

------Sign.------
Brings Me Womens?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Varför inte köpa 3 meter rakt rostfritt och göra böjarna själv? Kapa ur små tårtbitar och svetsa ihop till böjar. Då får du ju ett billigt i rostfritt. Åk på skrot och leta begagnade rör. Ljuddämparen kan du göra av ett 200 mm rostfritt rör som du plattar till lite och drar två parallella rör i med lite hål i och öppna ändar. Som fyllnad kan du använda rostfritt svarvspån. Så tänker jag göra.
Ingen bygg beskrivning , men fixade ett avgas på min med en dämpare ca 110db , och det gillade den , men så fort man stoppade dit en till så förlorade jag effekt,

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.