|
|
|
|---|---|
|
Jag är väldigt sugen på att slå till på en ny E60 520d -10 som en BMW-handlare har i lager. Det jag undrar är hur jag bör lägga upp snacket för att eventuellt kunna bättra på priset lite mot det de begär? Det jag vill lägga till i köpet är vinterdäck på 16" 242-fälg samt ett reservhjul på samma fälg. Bilen ifråga har legat ute på annons sen slutet av mars. | |
|
ca 17% blev det för oss samt 16" vinter på alufälg för 13000:- det viktiga är att du själv känner dej nöjd med köpet. en ny bil är alltid en ny bil med garanti och 5 års assist från det datumet du köpte. |
|
| Är du sugen på just en E60? Fundera på hur du tror att du tycker om den nya om något år, själv tycker jag att när just BMW släpper en ny modell blir den gamla extra "gammal" relativt snabbt. | |
|
göteborgaren: 17%??? Det var ju en duktig rabatt måste jag säga! Får jag fråga vad utgångspriset var? niklas: Jag gillar ändå utseendet på E60 plus att i detta fallet får man väldigt mycket utrustning för pengarna. Skulle jag utrusta en F10 med motsvarande (fast utan M-sport paket) skulle jag hamna på nästan 130000kr mer än den här E60:n. Särskilt värdefullt för mig är komfortstolarna då jag ska pendla nästan 5000 mil om året med bilen. |
|
|
hamilton: 468000-75500kr blev visst 16,13% |
|
|
Jag var på Novation i Uppsala i veckan och de har nya E60 som är nedatta en bit över 100 tkr mot listpriset. (Vilket gör mer än 20% rabatt). De har även en ny 2007 (LCI) 535D för 428 tkr. Ny bil med alla garantier från i April -10! Det kan ju vara ett bra alternativ till en -10 med mindre motor för samma peng. |
|
|
Mats: Bl.a. där jag också har kollat! :) Vad jag funderade över är om man kanske kan få ner priset ytterligare nåt mot det de annonserar ut då bilen har stått ett tag. Alternativt kunna få ett bra pris på vinterdäck med fälgar. |
|
| > Hamilton. Jag har en 520 D -10 E60 sedan fullmatade med allt i princip, carbonsvart M-pkt komfortstolar drag skinn mm cirka 350 mil, som jag kommer att sälja i juli då vi fått bilen över i familjen. | |
|
så här ser specen ut på bilen: advantage pkt comfort pkt farthållare fällbart ryggstöd larm xenon pdc fram o bak läderklädsel dakota svart m-paket interiörlister aluminium pentan isofix avtagbart drag hifi högtalare tonade rutor komfortstolar inkl el o minne usb anslutning carbonsvart metallic dessutom sitter det nu 20" replika BMW fälgar på bilen med Pirelli däck, allt helt nytt milen är väl cirka 300 idag tror jag. Finns för tillfället i Skåne men kommer upp till Uppsalaområdet om cirka 10 dagar. regad i mars, alla garantier, 2010 års modell, nypriset ligger runt cirka 490 tkr den är dessutom Mr Cap behandlad i maj. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.