|
|
|
|---|---|
|
bytte motor från en m20b20 till en m20b25 igår. precis vid starttillfället nyser det till precis som om den tjuvsuger luft nånstans. nån som varit med om något liknande? m20b20 var från -89 och m20b25 var från -88, läste nånstans att det bara är plug and play. ingen kabelhärva eller styrbox behöver bytas?? motorn går nämligen inte på alla cylindrar heller, tänkte ifall man kanske måste byta styrbox ändå? tacksam för svar :) | |
|
kabelhärvan är väl plug and play men jag vet ej om styrboxen är det! Jag gjorde lika dant på min 520/525 som jag hade och det var inga problem men jag bytte styrboxen med! För dom ska väl ha olika soppa/luft m,m tror jag! Kanske är samma vet ej riktigt men jag skulle tippa på att du måste byta styrboxen också! Rätta mig nån om jag har fel E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
Okej.. bytte styrbox, men problemet försvann inte. plockadelös insugen, dubbelcheckade alla slangar/kontakter men allt var ok. tror jag hittade felet när 5ans kolv bara visade 7 i komp. "motorn gick bra" sa han som hade den före..... nån som varit med om det där nysade ljudet? kan det räcka med att bara ventiljustera? känns som avgasventilen inte håller tätt.. eller har jag lyckats kugga kamremen en kugg fel? |
|
| det var en avgas ventil som var skev. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.