AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.378

Omöjligt att köpa 545 i sthlm

Visa användare
9
-Fredde-
BMW 545iA
Jag är på jakt efter en 545a för runt 200k.. Pga vissa omständigheter måste jag begränsa sökandet till sthlmstrakten.. Nåväl, har hittat st här men det går fan inte att hitta en som är 100a...
Den första jag tittade på var en nyimporterad med smg låda.. Skitfin men redan när jag öppnade serviceboken anade jag ugglor.. Det finns en rad där man fyller i vilken bil boken tillhör, där hade man strykt tippex över 525 och sedan skrivit 545 brevid... = inte rätt bok, så den hoppade jag.

Nr 2.. Svensksåld välutrustad fin 545a..Bilen hade ngt fel i bakvagnen när jag skulle titta på den och i väntan på att ägaren skulle lämna in den på verkstad blev xenonlysen,navin m,m stulet så den sket sig oxå..

Nr 3.. En fin svenskåld bra utrustad 545a.. Går kanon i låda och motor men har ett skumt fel, Ett ljud uppkommer i samband med gaspådrag och försvinner direkt när man släpper gasen, svårt att beskriva ljudet, inget tickande el knackande, men ung som när man sätter ett spelkort mot ekrarna på ett cyckel hjul skulle man kunna säga.. Inte speciellt högt, har man radion på eller fläkten så hörs det inte.. Ägaren har varit runt halva sthlm men ingen kan svara på vad det är trots fler timmar fels¨ökning hos bmw..Känns osäkert att köpa denna oxå.

Nr 4.. En väldokumenterad import med det mesta i utrustningsväg.. Säkert jättefin.. Docj finns det några småfel som ägaren skall fixa, dock verkar det vara omöjligt för honon att få tid att åtgärda detta och visa bilen för mig, han verkar inte vilja sälja bilen, så det blir inget här heller...

Vad gör man? Vill inte sätta mig i en sur 520 bara för att det inte finns några vettiga 45or..
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Patience my friend patience... Man väntar antigen till rätt bil dyker upp runt sthlm eller så utökar man sök-området.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Haha, och jag snubblade över min när jag letade 745 :)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fredde:

NPe säljer sin 545, den skulle jag garanterat kolla närmare på: Länk Länk

Mvh
Visa användare
9
-Fredde-
BMW 545iA
Har pmat honom tidigare men ej fått svar :
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Jag var för seg att se mitt meddelande från -Fredde- i tid (Svarade idag) :)
För nu verkar en ny bil redan förvärvats, och man kan inte annat än grattulera -Fredde- till ett bra bilval :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.