AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
556

Missljud 320 CiA 2005

Njuren
Tjena! Köpte idag en 320 CiA och givetvis hade jag oturen igen att få problem redan på hemvägen. Bilen är har endast gått 4000 mil och ha haft en ägare samt bra skick med PremiumSelection garantier, så det löser sig i slutändan dock är det tid som går åt spillo.....

Det uppkom ett missljud redan i låga hastigheter som följer gaspådraget för att sedan försvinna i högre hastigheter. Låter ungefär som ett hjul kan låta på en bil som stått länge, typ bromskloss som skaver på ett visst ställe för att sedan försvinna efter ett tag. Eller om man fått en sten i däckets mönstring. Ljudet kommer fram till, bakom instrumentpanelen garanterat.

När jag kör i 110 så kan jag gasa till så följer "skrapandet" gaspådraget. Sen kan det bara försvinna och det gjorde det efter 30 mil för att sedan uppkomma när jag skulle ta en kvällstur idag =( Det kommer och går.....

När jag körde över ett järnvägskorsning i 70 så kom det igen ganska frekvent för att senad försvinna. Vad kan det vara? Vill ha kött på benen innan jag uppsöker läkaren till bilen..

I övrigt älskar jag bilen! Äntligen är man hemma igen :))))

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.