|
|
|
|---|---|
|
Hej, är nybliven BMW-ägare och ny på forumet! Vilket trevligt ställe! Har en intryckt passagerardörr fram på min 520 Touring -96 som jag tänkte byta om det blir ett hyfsat enkelt ingrepp. Nu har jag fått tag i en dörr i samma modell och färg där backspegel och allt annat följer med förutom inredningen, elhissen ska funka enl säljaren, motorn i backspegeln likaså. Hoppas på att bara behöva flytta över inredning och handtag från min dörr... Fråga: Är det krångligt att byta dörr? Något man ska se upp med/ tänka på? (Mekar inte till vardags men har själv bytt motor på en SAAB 96 nångång vid Dackefejden så man är väl inte helt tappad bakom en vagn, kan dessutom få hjälp av en mekarkompis.) | |
|
Jag har inte bytt på E34 men väl på E32 och det var inga konstigheter. Lossa elkontakten och stötta dörren med nått mjukt och en garagedomkraft, lossa dörren från bilen och lyft ner den. Upp med den nya dörren och justera in den lite grovt, koppla in elsystemet och se försiktigt om den går att stänga, justera om nödvändigt tills det blir bra. //Magnus |
|
|
Tack Magnus! Nu föll det sig så att jag efter övertalan och hjälp av en vän lyckades få bort bucklan genom att ta bort inredningen och trycka ut plåten med ett oväntat gott resultat! Hursom, det verkar vara en lätt match att byta dörr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.