|
|
|
|---|---|
|
Igår var vi ute och åkte med min bil och en av passagerarna lyckades ha sönder handtaget för att kunna fälla stolen framåt. Handtaget bara glappar och går upp och ner utan att något händer då man för det uppåt, det har inget motstånd och således kan man inte fälla stolen framåt. Vad kan vara fel och hur åtgärdar man det? Mycket tacksam för hjälp | |
| Det är vajern som gått av,, Vet inte om det går köpa ny på bmw men om det inte gör det så kam du ju alltid sätta dit en universal vajer från feltema istället med ett vajer-lås i ena änden istället. | |
| Hur gör man för att komma åt denna vajer? | |
|
Vajjern finns att köpa hos bmw. Som tur är så är det riktigt billigt! ca: 75 kronor styck! Har själv köpt båda vajrarna då båda mina har gått av. Har inte gjort själva bytet än då jag inte haft tid. Men det är en hel del pillande. Någon på detta forumet postade länk till en sida där det fanns bilder på hur man ska gå tillväga. Dock så vet jag inte vart det inlägget finns. Men däremot så sparade jag bilderna. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Hela albumet Länk Där du kan kolla ännu större bilder. Ett tips är att skruva lös stolen. Och ta ur den ur bilen. Sen får man dra lös tyget efter kanten så kommer plastryggdelen lossna. BMW-320I E36, M50 B20 |
|
|
Tack så mycket för hjälpen. Jag tror dock det lutar åt att leja bort jobbet. Någon som har koll på tidsåtgång och ungefärlig kostnad för jobbet på bilfirma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.