|
|
|
|---|---|
| Problemet började med att vevhusventilationen frös i vintras och oljan åkte ut i avgassystemet och runt topplocket. Då trodde jag att toppen hade rasat men kunniga medlemmar på forumet styrde mig in på rätt problemlösning. Ett stort TACK till alla. Jag bytte samtliga slangar + ventilen till vevhusventilationen, det var en hel del pill med att få loss delarna och dit med dem.Bilen stod utan batteriet i en månad. Vid uppstart märkte jag att jag måste trycka ned gaspedalen för att motorn skulle starta och så är det fortfarande, dessutom är motorn mycket slö.Detta gäller varm som kall motor.Kan jag ha missat något vid återmonteringen eller måste man göra någon uppgradering? | |
| Glömde nämna att det är en 328:a 00 automat, om det kan hjälpa. | |
| Fick gjort en OBD11 läsning som sa: P0340 Camshaft Position Sensor A Circuit Bank 1 or Single Sensor.Kan det hjälpa lite till på vägen? | |
|
Som det står i felmeddelandet, kamaxelgivaren trasig. Motorn kommer att bli som ny efter utbyte :-) Se här: Länk mvh/ Anders |
|
| Det var kontakten till kamaxelgivaren som jag hade missat att fästa ordentligt när jag bytte slangarna till vevhusventilationen.Att jag inte trodde att det var kamaxelgivaren var att den var bytt för inte så länge sedan. Man kan inte vara nog noggran. Nu startar pärlan så fint och ger järnet när det behövs.Tack för all hjälp här på forumet. | |
|
Aha, bra att det löste sig. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.