|
|
|
|---|---|
| Hej. jag har en 540 e34 och den är helt död på låga varv. när man kör i landsvägsfart och vill öka hastigheten så händer ingenting mer än att den brölar efter luft. men gör jag en kick down så varvet kommer upp så vaknar den till liv och pinnar på ganska bra. är dom så totaldöda på låga varv eller är det någon som har en ide vad som kan va fel?. tack på förhand | |
|
Trasiga kattar? Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Min är också trött på lågavarv med adaptiva läget. Dvs under 2000rpm är dom redigt trötta, men man känner iaf att vridet finns. Över 3000rpm så är det lite skillnad, minns jag effektkurvan rätt så kommer effekten vid 3000rpm och avtar vid ca 6000rpm Så ingen ide att pressa pedalen för att komma upp i hastighet, drar bara mer sås men händer inte mkt mer. |
|
| någon som har fler ideer? | |
|
Påminner lite om detta: Länk Se slutet på tråden. |
|
| Robbex: ja är din bil som du säger "trött" på låga varv så är det garanterat något som är defekt. 540 e34 ska gå bra på låga varv, de har också en rätt jämn effekt/vrid kurva som sträcker sig bra över nästan hela registret. | |
| tack. jag ska byta membranet o se om det hjälper | |
| hej igen. lite sent svar men har inte riktigt haft tid med bilen. bränsle pumpen är bytt och den gick betydligt bättre efter det. lmm är bytt mot en som garanterat är felfri. luft tempgivaren är ny. kamaxelgivaren är ny. men precis som innan så är den seg på låga varv och bara brölar. vid kick down drar den som fan men jag saknar vrid vid låga varv på hög växel den känns tröttare än en volvo 240 och bara låter. Dessutom är den tråkig när den är kall då går den ojämt och orkar knappt hålla sej igång (jag har rengort tomgångs/kallstartsmotorn) men så fort den blir varm så är det inga problem förutom att vid ett rödljus så går den silkeslent för att vid nästa ha misständningar. inte stora men dock misständningar!. en del säger att man får leva med det på m60 men jag köper inte det argumentet för den lämnade ju inte fabriken på det viset. kompet är perfekt och jag har nollat datorn efter varje ingrepp. jag vet att det finns kompetens här och skickar en tusing direkt till den som kommer med ett tips som löser mitt problem. MvH uffe | |
|
GLÖMDE!!!. membran och stift är också bytta |
|
|
Hasso? |
|
| stephan 735? | |
|
Om bilen gick bertydligt bättre med ny soppapump känns det ju som att problemet går att begränsa till bränsletillförseln. Om vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn är trasig (vilket min va) får systemet för högt soppatryck vilket betyder att pumpen får jobba hårdare. Kan va en anledning att den gått ner sig. Drar den mycket soppa? Vakuumslangen sitter på membranet, när bytte du detta? Byt den slangen vilket som. Även min 540 misständer lite lite, man hör att den hostar till lite dådå om man lyssnar bakom bilen. En teori är att kamtiderna inte längre är exakt efter många mils töjjande av kedjan, vilket kan resultera i inte helt ren gång. M60 är även mycket känslig för tjuvluft. Har varit med om allt från läckande membran till kolkanister. |
|
|
nä den ligger på 1.6 ren stadskörning med tung fot. trycket e ok har precis monterat en walbro 255. vad styr tomgången när den e kall? lamdasonderna ignoreras ju av boxen då. e tempgivarna känsliga? |
|
| tack för svaret japmax jag ska byta vakumslangen. är den inte kass så har jag ju förebyggt iaf | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.