|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så funderar jag på en sådan men har lite funderingar på som jag inte hittat svar på Är det kedja på den motorn M54B30? Hur ser det ut med service. När ska den större servicen vara som verierar mellan typ 11000 till 17000 mil beroende på märken etc? | |
|
Kedja... Angående servicen så ska du titta i serviceboken vad som senast gjordes, sedan så är det 2500liter bensin mellan servicetillfällena.. Oilservice - insp I - oilservice - insp. II - oilservice - insp I osv.. Kolla gärna i guiden här till vänster för mera info om vad som ska göras och när.. Mvh Janne. |
|
|
Det var ett snabbt svar så tackar! tänkte du på den begagnat guiden? Där står det inte så mycket om vad som ska göras när utan mer generella fel som kan uppstå. iallafall på e46 eller är jag ute och cyklar? |
|
|
Du har rätt där, men kolla under Gör-det-själv och kolla/sök på servicepunkter E38 i "Mekartips" t.ex.. Finns inget just för E46:an såg jag, men i princip gäller det för denna modell också det som står där... Mvh Janne. |
|
| Okej. Tack för den snabba hjälpen!! så får jag skriva igen om jag kommer på något mer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.