|
|
|
|---|---|
| Jag körde kring 200 kring 2 mil, sen saktade jag in och svängde in på en annan väg. Då börjar bilen rycka och går inte på alla burkarna. Nån som vet vad det kan vara? | |
|
mät dina tändkablar med en amperemätare så att du ser att dom är hela. om dom är ok kan du kolla lite på tändstifen också för det kan hända att något av dom har pajat. |
|
|
annars så kan topplockspackningen ha gått det gjorde det på en av mina polares bmw bilar... den hade samma symtom som din och dom rev och mätte kompresionen det visade sig att 2 cylindrar hade mindre "kompa" den resten... obs ! det behöver inte vara det resultat : en mellanvägg på topppackningen hade gått bort ! packning = 9000:- arbete = 12500:- summa: 21500:- dock så var det här på en M3:a och dom hade bilen över en vecka tror jag... |
|
| Testa att använda nått instrument som mäter ohm istället för ampere när du ska kolla kablarna och hattarna. | |
|
Kan också vara en vipparm som gått av, ganska vanligt om man varvar den högt och toppen är i taskig kondition. Mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.