AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.956

Bästa alternativ till E91, runt 15000:-

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Nej, jag har inte missat en nolla. Nu verkar det som att min 325 xi är såld, företaget är i uppstartsfasen och därför går merparten av köpeskillingen in i företaget. Kvar står jag med en budget på nånstans mellan 10-20 000 kronor att köpa nåt kul bruksåk för.

Vad ska man köpa för dom pengarna?

Tråka ihop totalt och köpa en Golf III igen? Haft en VR6 syncro. Skapligt med motor, men fan sånt rappel till bil i övrigt. Plus är busiga dubbelljus med xenon som ligger kvar i garaget sen VR6:an.

Kanske en Audi V8 quattro? Går det få en fungerande heroinsläde med vinteregenskaper för dom pengarna?

En fullsize Bronco kanske? Tufft som få, bränsleoekonomi som ännu färre.

Panelen har säkert fler förslag. Ju vildare desto bättre, så länge priset är realistiskt och motiveringen säljande :) E34 520 är inte direkt det som lockar, för att säga så :)

Sex på alla fyra, roligast så!
e30 eller e36 säger jag.. en audi v8 eller ford bronco har nog riktigt höga bränslekostnader och går nått sönder på en stor bil så kostar det ju också en hel del.. en fin e30 eller e36 behöver ingen stor motor för att vara kul och är relativt ekonomiska och dessutom bakhjulsdrivna:D
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

När du ändå ska chansa ;) så varför inte en Alfa..

Mvh Janne.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Fast TS-motorn ska man ju undvika om man kan. Tunna lagerytor, extremt servicekänslig och dåligt ös. :)
Köp en 156 2,5 ist!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Alfa blev jag faktiskt lite sugen på, bra tips helt i min stil. Tyvärr var det ju så att bara TaskSpark-motorn rymdes inom budget, 156 2,5 närmade ju sig svindlande 30 000:-

BMW'n försvann från gården igår, så idag blev det lite begagnatkoll. Föll som en fura för första objektet, så nu är jag ägare till en Audi V8 quattro från -89. Skinn, automat, klima, farthållare, telefon från tiden det begav sig och 17" Ronalfälgar i helrätt stil till bilen. Svartmetallic med två rostfläckar, stora som en 50-öring sammanlagt. Tokblank och fin, med skapligt med värdighet i behåll. Allt det för 17 loppor. Innan sommaren är slut har jag antagligen tankat för lika mycket till... :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Även om du nu befinner dig på "the dark side" så stort Grattis Hangaround!

Hoppas bilen håller sig kry i många år till.
Vore mkt kul att få se lite bilder på hur 17000:- Audi med v8 ser ut.

M.v.h.
GenLee
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Men hur fasen blir det med ditt signum??

Åtta på alla fyra........??

:))

M.v.h.
GenLee
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det blir givetvis lite bilder när väl min kamera kommer hem från norrlandssemestern den har åkt på :)

Lite skruva finns, som på alla gamla bilar, men helhetsintrycket är klockrent. Några bussningar i framvagnen för att få den rätta tightheten åter, ett sprucket bakljus som ska bytas, lite småpill sådär. Ändå, den har klarat sig från den där stora sunkigheten som verkar drabba många gamla lyxkryssare vid sådär 10-15 års ålder, när dom är för gamla för att vara intressanta premiumbilar och för nya för att vara ömt vårdade klassiker.

Funderade lite på om jag skulle fimpa två cylindrar, men V8-morret var för skönt. Bidde ny användarsignatur istället :)

Jag kompenserar för din miljöbil
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Grattis till en riktig pansarvagn! ;-)

MVH Christofer
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Helrätt signatur! ;D
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, grattis till en suverän bil i budgetklass och en riktigt trevlig vintervagn iaf.. men en tidsinställd "bomb" på mycket ;)

Jag tänker då på alla växellådsras, stagbyten i framvagnen och kamremsbytet som du har att se fram emot ;)

Mvh Janne, den lilla glädjedödaren :)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Säkert så Janne, men har man bara gett 17' så har man inte så jättemycket att förlora.

Ett växellådsras och du annonserar ut den som reservdelsbil för 8-10'.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visst Björn, men jag kände att jag ändå måste poängtera Audins "små" akilleshälar när man själv ändå kör den riktiga lyxbudgetklassvagnen som existerar idag med både kvalitet och känsla ;)
"Glömde" dock att föreslå till trådskaparen den eminenta E32:an när vi nu pratar bilar motsvarande en hyfsad moppe i pris..

Sedan så tror jag att han ändå inte vill börja spendera hela fritiden i garaget för att åtgärda/serva/skruva i sitt förvärv.. trots att bilen är billig och att man inte förlorar speciellt med pengar.
Han vill antagligen att bilen ska fungera får man förmoda(jag antog själv det när man läst hans inlägg från början), dvs att bilen inte är i garaget hela tiden eller till salu på Blocket med rasad låda med allt vad det kan innebära i vedermödor och dyrbar tid :)

Mvh Janne.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Länk
Grabbens Itailenska racer ligger ute på annons nu,fort går det om man vill.
Bra för budget...................mvh.............

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Att bilen har sina sidor är jag helt klart medveten om, det är liksom på nåt konstigt vis en del av nöjet. Annars hade jag bara köpt en silvermetallic Toyota och tråkat ihop totalt.

Kamremmen har några tusen mil kvar, byte dokumenterat. Växellådan växlar klockrent, och tvärt emot vad som sägs här har jag knappast läst mig till att växellådan ska vara nåt större problem på modellen, i alla fall inte när man snackar med dom som har erfarenhet av modellen. Framvagnen ska få nya kränghämmar/länkarmsbussningar och en ny styrled, något som jag givetvis upptäckte innan prisförhandling och köp. Så jag vill nog påstå att jag vet rätt väl vad jag köpt, och är barnsligt förtjust i pansarvagnskänslan.

Visst, med färskt företag är 17 loppor pengar att räkna med, men inte värre än att jag kan mista rubbet om nåt dyrt skulle haverera. Om inte annat lyckas man ibland på blocket, VR6 syncron såldes efter två hårda år med totalslut hardyskiva och överkuggad kamkedja. Bilen för sig, sommardäcken för sig, och på ett par dagar hade jag dragit in vad jag faktiskt köpte bilen för två år tidigare.

Tyvärr har storklumsarna hos BMW inte väckt några varmare köplustar här nån gång. E32:an har säkert sina kvalitéer, men den lockar lika lite som nämnda silvermetallic Toyota :)

Jag kompenserar för din miljöbil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.