|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en enkel punktbläster och tänkte ge mig på lite enklare rostlagning! Vad jag behöver är lite tips om vad ni använder i fråga om grundfärg, roststopp o dyl. Är det någon som har erfarenhet av Biltemas punktbläster får ni gärna dela med er av dessa också. Jag kommer självklart att ge mina upplevelser som lekman i ämnet. | |
| Jag körde med roterande slipborste (smärgelduk), typ dremelstorlek. Sedan på med corrostabil rostomvandlare (mekonomen), grundfärg, lack, lack, lack, och klarlack. Sedan rubbing. Visserligen var det på en skärmkant där det inte syntes så mycket men det blev helt ok och verkar "solitt". | |
|
Punktblästern kommer funka bra o ta bort på djupet där många tror att det enbart går att slippa men kommer inte ner på djupet i porrerna. Vid enbart slipning där man inte får bort rosten helt i porerna kan man sen använda omvandlare. . |
|
| Omvandlare? | |
| Håller också på med rostlagning och jag funderar på vilken typ av sand jag skall använda mig av. Funkar den som biltema säljer eller borde jag använda mig av någon annan? | |
|
Försök få tag på glas klart bästa att blästra med. US (rostomvandlare) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.