|
|
|
|---|---|
| Hej vad är detta för däck 245-710R490A111? | |
|
490 är fälgdiametern i millimeter vilket motsvarar 19" Gamla TRX däcken från E28-tiden hade också dessa mått, TRX 390 hade jag på min gamla 528, c;a 15" Några fälgtillverkare verkar envisas med dessa mått. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| undrar du vad de hade för tum på följebilen? =P | |
| Det var just följebilens dimension. | |
| så svaret är väl 245-xx/19" då antar jag. | |
|
Slår man regnr får man fram att det är en E67 760Li Protection. Kollar man realoem.com ser man detta Länk För att veta vad detta är så behöver man gå tillbaka till i början av 90 talet då Michelin kom med punkteringsfria däck till BMWs e34, det var tillbehör och gick endast att få till V8modellerna och E32. Michelins däck kallades PAX däck. De levererades också i de dimensioner som nämns ovan i tråden fastän i mindre tumstorlek på fälgarna. Sedan utvecklades nästa generation PAXdäck och de levererades på dåtida E39 540iA Protection och E38 740iL Protection och 750iL Protection. För att sedan bli vår tids hatade RunFlat-däck och så vidare.... Mvh Asken |
|
| Bilen i fråga väger minst 3ton | |
| 4 ton totalvikt enl. bilreg. | |
| Asken det måste ju vara närmare stridsvagn än bil | |
|
riku: Läser man lite på realoem får man fram ganska myclket. Bilen ska tåla en bombdetotation under den bland annat. Den byggs enligt högsta skyddsklass (Motsv NATO klass B6/B7) Länk Nu anges inga priser här men Göran Perssons gamla mörkblå 750iL Protection -96 #AGH XXXsom det vart sånt liv på pöbeln i detta landet har en vindruta som kostar ungefär 250.000kr då jag kollade vid tillfället. Den kan vid nödsituation sprängas bort av små sprängladdningar som sitter runt hela vindruteramen som låter hela rutan tryckas ut så alla färdandes i bilen kan evakuera fordonet i säkerhet. Länk Yttre Högtalaranläggning med mikrofon inne, brandsläckaranläggning motsvarande centraldammsugare, osv osv. Både Reinfeldt, den danske och den norske statsministern samt många andra potentater färdas i BMW 760Li Protection. Den finländske presidentskan är ett undantag, de skaffade en Mercedes S 600 L med samma skyddsklass, Biturbo V12 med plus 500hk. Nya BMW F03, nya 7serien i skottsäkert utförande är också en best! MVh Asken |
|
|
Ja det då är det förståeligt att den väger så mycket. Grym kärra |
|
| måste vara lite slö med den vikten | |
|
WAN: Vill minnas att jag läste någonstans att den var toppfartsbegränsad till 210km/h. Det finns speciella punkteringsfria dubbdäck i korrekt dimension till de här bilarna. En bekant jobbar på BMW Solna, han nämnde priset för en komplett däcksats som de sålde till den här typen av bil, man får en bättre E36 cabbe för de pengarna:=) Asken |
|
| Otroligt undrar hur den blysläden känns i 210. | |
| den är väl ombyggd så att den klarar vikten bättre också antar jag men det är ju bäst att se upp så det inte slutar som för lady di. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.