AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.051

MP3 via USB i bilen. Ipad?

Hej jag har precis köpt en ny 320i coupe E92 -10 som har USB i förvaringslådan/armstödet.
Hur har ni löst det med spelare via USB? Vilken är bästa lösningen?
Tänkte kanske en Ipad 16GB som ligger runt 1600:-. Borde väl funka? Nån som har bättre förslag?
Kommer förresten inte använda den till någonting annat än lagring/uppspelning i bilen av mp3or.
Så allt "lull-lull" som kameror, stora skärmar, högtalare, mic, radio, stegräknare (lol) osv är helt onödigt i själva enheten.
Den ska bara användas för att tanka låtar via hem-PCn för uppspelning i bilen.
Då kan du lika gärna köpa ett USB-minne.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Kostar en ipad verkligen bara 1600:-?

Mvh. Richard
Sorry, menade Ipod :)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
kör på en liten portabel hdd som tar strömmen via usb, inte separat.
kolla e90post.com för lista på några av de hdd som funkar, är inte alla som funkar pga strömförsörjningen via usb-uttaget.
då får du väl 500gb för under tusingen om jag inte har helt fel.

en trevlig bieffekt av detta är att bilens inbyggda DAC används = bättre ljud än ipod'ens DAC.
Samsung S1 250gb 1.8" extern hårddisk verkar vara ett bra köp, runt 500-600:-, och ska funka enligt e90post.com.
Länk
Roffa1
Skaffade en liten Meizu för 250:-fungerar perfekt i usb uttaget. Låttitlar,mm kommer upp i bilens gps display. Min IPOD vägrar dock att fungera, det står ingen etablerad kontakt med extern ljudkälla. Verkar som att en del apparater ej fungerar i usb uttaget medans andra gör det.
Har också mäkt att vissa USB minnen inte fungerar alls till BMWn, ffa de lite enklare sorterna man ibland får som reklam.
Har ett noname USB minne från 2006 och det fungerar utan problem i USB porten.
Vid närmare eftertanke kanske valet av filsystem spelar in på hurpass bra huvudenheten kommunicerar med det.
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Jag har planer på att köpa en E60 som har BMWs USB installerat för att kunna spela från ett 16GB-minne jag har.

Går det att få slumpvis uppspelning av låtarna från USB?

Har det med min nuvarande Pioneer och det är helt underbart! :)
Har provat ett par olika nu, och ingen fungerar. Båda är fabkriksformaterade med FAT32.
Samsung S1 ska fungera enligt e90forum, och även vanliga USB-minnen.
Har kört dom med fabriksinställningar/fabriksformaterade/helt-nya och lagt på några mp3or för att testa. Fungerar inte.
Har tagit bort allt på flash/hdd (även alla dolda filer) och lagt på några mp3or. Fungerar inte heller.
Döpt om filnamnen till lite olika och enklare filnamn typ "a.mp3" för att se så bilen inte störst av det, men nej.
Får bara att inget är inkopplat via USB.
Ska prova formatera om ytterligare en gång till FAT32 senare men tror knappast det är felet.
Någon som haft liknande problem, och kanske har några tips?
Jag har svårt att tänka mig att det är fel på bilen/usb-porten då bilen är helt ny (bara 2 veckor gammal) och borde ha testats ordentligt innan leverans.
Jag har en 320i Coupe 2010 utan GPS/skärm.

Dom jag provat är:

Hårddisk Samsung S1 120GB 1.8" extern HDD
(fabriksformaterad FAT32)
Länk

USB-Minne Dane-Elec 32GB
(fabriksformaterad FAT32)
Länk

Roffa1
Min Meizu spelare fungerar endast i mittarmstödets USB uttag, för att hitta spelaren så går du först in i menyn Multimedia välj sedan extern ljudkälla i mittarmstödet (ej front) när du valt rätt så får du upp låttitlarna samt frågan om du vill spela in låtarna på bilens inbyggda hårddisk. Pilla friskt så hittar du rätt till slut;-)
Roffa1 Tack för svar. Men jag förstår att du har Navi Pro eller liknande.
Jag har ingen navi alls, ingen skärm. Bara "vanliga" stereon. Eller jag har den med 2 rader (kanske är lite bättre än vanliga).
Så det finns inga "multimedia"-alternativ att välja. Klickar på en knapp vart ljudet ska komma ifrån = Radio / CD / USB. Klickar på USB och får bara "no connection" hur jag än bär mig åt...

Roffa1
Ok, den medföljande BMW original USB kabeln fungerade ej alls. Spelaren hittades först när dess egen USB kabel pluggades in i mittarmstödet. Och min Ipod fick ingen kontakt med menysystemet oavsett val av kabel.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Prova ett Kingston USB-minne. Jag provade flera andra olika varianter (bl a Sandisk) innan jag provade ett 16Gb Kingston. Det fungerade direkt.

"BMW six appeal"
He
4
HenkeLKPG
535D -07 LCI
Ni som använder USB-minne... Hur smidigt är det att navigera bland filerna? Kan man lägga typ album i mappar och bläddra bland mapparna? Eller ska man lägga alla filer i roten så att säga?

Blir med Bil för första gången imorgon och är ganska upprymd och vill veta så mycket som möjligt redan nu :)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Du kan sortera efter artist, låt, album, spellista. Genre kommer jag inte ihåg direkt om det finns också men det gör det nog. Likadant är jag osäker på mappar eftersom jag aldrig använder det på det viset själv.

Se alltså till att ha ordning på dina taggar. Själv lägger jag allt i en spellista som jag sedan slumpar.

"BMW six appeal"
fl
43
flumm
330ci -02
Är det dyrt o installera usb/bluetooth?
Där sitter cd-växlare men osäker på om den tar imot eget komponerade skivor + att de andra alternariven är klart smidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.