AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.273

Huvlåsvajer gått av inne i motorrummet! (e36)

Visa användare
20
marqus91
320ia Coupe -93
320im Touring -96
Som ni redan fattat har vajern gått av inne i motorrummet (går inte och dra med en tång) och hur får ja upp huven ? det är en e36a bilen i fråga.

Hoppas nån vet svaret :)

Tack på förhand!
Je
45
JesperPM
328i -96
Haha lite roligt jag satt och funderade på detta här om dagen och tror att min lösning funkar även om jag inte testat det i praktiken.

Tryck in en tunn skruvmejsel eller någon form av en tunn metallbit mellan strålkastaren och blinkersen och försök att få blinkersen att hoppa ur.
När du väl har fått av blinkersen så sitter huv-vajern precis ovanför blinkersen, dra i höljet så späns vajern lite och förhoppningsvis så öppnas din huv :)

Lycka till!
Skriv gärna om det jag sa funkar eller inte :D

BMW är livets mening
Visa användare
20
marqus91
320ia Coupe -93
320im Touring -96
ja de borde väll fungera men det är inte där den gått av utan exakt där den går in i själva låset... men tack ändå!!
Je
45
JesperPM
328i -96
Isåfall så hade jag slitit ut en njure och sedan dragit i vajern som sitter där imellan :)

BMW är livets mening
Visa användare
20
marqus91
320ia Coupe -93
320im Touring -96
gjorde de nu men fick bara upp det vänstra låset.
Je
45
JesperPM
328i -96
Visst fan dem dras åt andra hållet än vad jag tänkte mig..

Men om du lyckas dra ut mellan vajern så pass mycket så du kan trycka in en liten skruvmejsel på det högra låset sen trycka så tycker jag att det borde gå upp då med!?

BMW är livets mening
Visa användare
20
marqus91
320ia Coupe -93
320im Touring -96
hmmm, ja det borde kanske funka, men det är inte mycket plats... ska gå ut och prova!!
hur gick det för dig? Jag har samma problem med min m3 -96.
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Lyckades lösa samma problem på en E38:a - dock vet jag inte om hur det ser ut på en E36:a.

Bort med grillen på den sida det ej öppnar på. (plastsnäppena skadas tyvärr och får limmas eller liknande) Fram med ett någfilblad å såga av "bygeln som går ner i låset (om det nur ser så ut på E36) dra hårt så borde du få upp huven.
Skruva bort bygelfästet - svetsa ihop - slipa rent - sätt tillbaka - ta låss "kistan" å smörj å öppna/lås många ggr - jag fick dessutom svetsa tillbaka vajer S delen på en ny bricka å montera tebax.

Vem vet - kanske detta hjälper på nått sätt...

"... tygsäten e för veganer :o) "
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.